شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 50886
منبع : خبرگزاری فارس
مربی تیم ملی کاتا و باشگاه شهید زین‌الدین قم خبر داد

وکیلی نخستین کاتاروی نقره‌ای قم در مسابقات آسیایی

قم نيوز : قم نیوز: مربی تیم ملی کاتا و باشگاه شهید زین‌الدین قم گفت: نخستین مدال تاریخ کاتای قم از پیکارهای قهرمانی آسیا توسط یکی از چهره‌های آینده‌دار این رشته به دست آمد.
وکیلی نخستین کاتاروی نقره‌ای قم در مسابقات آسیایی
وکیلی نخستین کاتاروی نقره‌ای قم در مسابقات آسیایی
به گزارش قم نیوز، علی سلطانی امروز اظهار کرد: بعد از اینکه کاتای استان قم نخستین بار در سال 2014 سهمیه حضور در مسابقات کاتای قهرمانی آسیا را توسط علیرضا خدری به دست آورد، امسال با درخشش سیدمجید وکیلی برای دومین بار سهمیه اعزام به رقابت‌های کاتای قهرمانی آسیا نصیب کاراته قم شد.

وی تصریح کرد: در تمام سال‌هایی که کاراته قم در میادین مختلف برون‌مرزی موفق به کسب مدال شده، بیشترین مدال‌ها و افتخارات سهم ورزشکاران ملی‌پوش این رشته در بخش کومیته بوده اما امسال به لطف خدا و همت و تلاش مربیان و ملی‌پوش کاتای قم، نخستین مدال کاتای آسیا نیز در کارنامه موفقیت‌های کاراته قم به ثبت رسید.

مربی تیم ملی کاتا و باشگاه شهید زین‌الدین قم افزود: در سال 1393 که مسابقات کاراته 2014 قهرمانی آسیا در کشور مالزی برگزار شد، قم در رشته کاتا موفق به کسب سهمیه آسیا شد و این موفقیت ارزنده با درخشش علیرضا خدری یکی از چهره‌های شاخص باشگاه شهید زین‌الدین قم به دست آمد اما خدری در نخستین تجربه خود به مدال نرسید.

وی ابراز کرد: امسال نیز پس از برگزاری رقابت انتخابی، در بین کاتاروهای راه یافته به اردوی تیم ملی رده‌های سنی پایه کشورمان یکی دیگر از نخبه‌های کاتای قم که پرورش یافته باشگاه کاتای شهید زین‌الدین است یعنی مجید وکیلی به اردوی اصلی تیم ملی کاتا راه یافت و راهی رقابت‌های آسیایی 2017 شد.

سلطانی با بیان اینکه وکیلی نخستین مدال تاریخ کاتای قم از رقابت‌های آسیایی را کسب کرده است، تصریح کرد: سیدمجید وکیلی در رقابت‌های آسیایی امسال که در شهر آستانه قزاقستان جریان دارد، پس از سه پیروزی مقتدرانه در مقابل حریفان خود به فینال رسید اما در دیدار نهایی با نتیجه چهار بر یک مغلوب ژاپن شد و به مدال نقره دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: وکیلی در بازی نخست در مقابل ازبکستان با کاتای کوسوکونشو و نتیجه چهار بر یک پیروز شد، در دومین مصاف خود برابر کاتاروی هنگ کنگ با کاتای سوپاریم پی و با نتیجه چهار بر یک پیروز شد و در دور سوم نیز در مقابل حریف چین تایپه خود با اجرای کاتای آنان و نتیجه چهار بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد.

مربی تیم ملی کاتا و باشگاه شهید زین‌الدین قم در پایان اظهار کرد: در دیدار نهایی این دوره از رقابت‌ها، وکیلی با اجرای کاتای زیبای چاتان یارا کوشانکو شایستگی پیروزی داشت اما با نتیجه چهار بر یک مغلوب حریف قدرتمند ژاپنی شد و بدین‌ترتیب نخستین مدال تاریخ کاراته قم را به ارمغان آورد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg379n.ak9z74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما