شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۷
کد مطلب : 50889
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
برای نخستین بار در ۵۰ سال اخیر رخ داد؛

​تعطیلی مسجدالاقصی در روز جمعه/ مفتی مسجدالاقصی امروز آزاد شد

قم نيوز : قم نیوز: مفتی مسجدالاقصی که در پی تعطیلی این مکان مقدس از مردم فلسطین خواسته بود نماز روز جمعه را روبروی درب این مسجد بخوانند، و روز گذشته ربوده شده بود با پرداخت وثیقه سنگین آزاد شد.
​تعطیلی مسجدالاقصی در روز جمعه/ مفتی مسجدالاقصی امروز آزاد شد
​تعطیلی مسجدالاقصی در روز جمعه/ مفتی مسجدالاقصی امروز آزاد شد
به گزارش قم نیوز، پلیس اسرائیل شیخ محمدحسین، مفتی مسجدالاقصی را که روز جمعه در پی تیراندازی مرگبار در بیت المقدس ربوده شده بود آزاد کرد. این تیراندازی‌ها منجر به شهادت 3 فلسطینی و هلاکت 2 نظامی اسرائیلی شده بودند.

مفتی مسجدالاقصی پس از اینکه نماز روز جمعه را در مقابل دروازه‌های بسته مسجدالاقصی با حضور مسلمانان فلسطینی برگزار کرد، توسط نظامیان صهیونیستی مورد حمله قرار گرفته و بازداشت شده بود. این اتفاق زمانی افتاد که اسرائیل بدون هیچ دلیلی مسجدالاقصی را تعطیل کرده و درهای آن را به روی مسلمانان بست.

پلیس اسرائیل 58 کارمند اداره وقف فلسطین را نیز بازداشت کرده بود. مقامات اسرائیلی، مفتی مسجدالاقصی را برای آزادی مجبور به پرداخت وثیقه 10 هزار شکل (واحد پول اسرائیل) کرده‌اند.

کارمندان بیناد وقف همچنین اعلام کردند در پی تیراندازی‌ها در محوطه مسجد الاقصی، که نظامیان اسرائیلی به 58 کارمند این اداره نیز حمله کرده و آنان را ربودند. پلیس ساعت‌ها این کارمندان را بازجویی کرده و 3 نفر از آنان حداقل تا روز دوشنبه آزاد نخواهند شد.

عصر جمعه نیز پلیس اسرائیل به خانه 3 شهید فلسطینی حمله کرده و منازل آنان را مورد تفتیش وحشیانه قرار داد.

هتک حرمت به مسجدالاقصی

گفته می‌شود ماموران مخفی اسرائیلی نیز خسارات زیادی به درها و سرویس بهداشتی مسجدالاقصی وارد کرده و نمازگزاران زیادی را مورد حمله قرار داده و آنان را مجبور به خروج از ناحیه مقدس کردند.

در اخباری مشابه نیز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مسجدالاقصی حداقل تا روز یکشنبه تعطیل خواهد ماند.

تعطیلی مسجدالاقصی در روز جمعه، عده زیادی از نمازگزاران را از خواندن نماز جمعه در این مسجد محروم ساخت، اتفاقی که برای نخستین بار در 50 سال اخیر افتاده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjhoei.uqeyozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما