يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : 50941
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

مرکز مدیریت حوزه های علمیه حادثه تلخ حمله به روحانی آمر به معروف در متروی تهران را محکوم کرد

قم نيوز : قم نیوز: مرکز مدیریت حوزه های علمیه در اطلاعیه ای حادثه تلخ حمله به حجت الاسلام والمسلمین خلیل ذوالفقاری، روحانی آمر به معروف و ناهی از منکر در ایستگاه متروی شهرری را محکوم کرد.
مرکز مدیریت حوزه های علمیه حادثه تلخ حمله به روحانی آمر به معروف در متروی تهران را محکوم کرد
مرکز مدیریت حوزه های علمیه حادثه تلخ حمله به روحانی آمر به معروف در متروی تهران را محکوم کرد
به گزارش قم نیوز، مرکز مدیریت حوزه های علمیه در اطلاعیه ای حادثه تلخ حمله به حجت الاسلام والمسلمین خلیل ذوالفقاری، روحانی آمر به معروف و ناهی از منکر در ایستگاه متروی شهرری را محکوم کرد که متن این اطلاعیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

{كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ ...} (آل عمران: 110)

فريضة امر به معروف و نهي از منکر از بنيادي‌ترين واجبات شرعي بر همه مسلمانان است که خداوند حکيم آن را براي تحقق نظارت اجتماعي، سلامت جامعه و پيشگيري از گسترش فساد و معصيت و ناامني تشريع نموده است.

دلاور مرداني که با شهامت و شجاعت خويش به حمايت از هويت و ناموس جامعه و بازداشتن مُفسدان از ظلم و تجاوز به حقوق ديگران مي‌پردازند و مصداق {وَ لْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ...} مي‌شوند ماية افتخار ملت رشيد مسلمان ايران‌اند و آنان که جان خويش را در راه انجام اين فريضه و نجات مظلومان در طبق اخلاص نهاده حسينيان زمان هستند که به مولاي خويش سالار شهيدان7 اقتدا نمودند، آنگاه که در تبيين فلسفه قيام و سفرش به کربلا فرمود: «انما خرجت لطلب الاصلاح في امة جدّي اريدان آمر بالمعروف وانهي عن المنکر».

فداکاري روحاني دلسوز حجة الاسلام خليل ذوالفقاري که در حادثه تلخ مترو تهران براي دفاع از مظلوم و حمايت از ناموس جامعه مورد تهاجم شديد قرار گرفت و اکنون در بيمارستان بستري است، و نیز حمايت مردم غیور از اين آمر به معروف نمادي زيبا از تعهد ديني و عواطف انساني است که از افتخارات ملت رشيد ايران است، حمله يک شرور به آمر به معروف و ضرب و جرح وي زنگ خطري براي دولت و ملت قهرمان است که بيش از اين اجازه ندهند افراد شرور يا ناآگاه به ترويج فساد و ابتذال و نقض عفت و حياء و حجاب جامعه بپردازند، زيرا سکوت ذلت‌بار در برابر جسارت‌ها و هنجار شکني‌هاي مفسدان گناهي است که همه جامعه را در کام تباهي و آتش غضب الهي فرو خواهد برد {وَ اتَّقُوا فِتْنَةً لا تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْكُمْ خَاصَّةً}.

در اين رابطه نکاتي به استحضار ملت شريف ايران مي‌رسد:

    سلامت جامعه و پيراستگي آن از همه انحرافات و ابتذالات اخلاقي از اهداف اصلي بعثت پيامبران بوده است. اکنون که متأسفانه پديده‌ها و جريان‌هاي نگران‌کننده‌اي از مظاهر ضد اخلاقي در جامعه ما پيدا شده، شايسته است مسئولان ذي‌ربط و عموم ملت رشيد ايران، با عزمي راسخ  و برنامه‌ريزي جامع به محو همه نمادهاي ابتذال و جايگزيني عفت و حجاب و امنيت بپردازند.
    اقدام شجاعانه و دلسوزانه اين روحاني فداکار و حمايت دليرانه مردم و نيروي انتظامي از وي و اقدام به موقع در پيشگيري از افزايش شرارت و ضرب و جرح ستودني است و لازم است از آنها تقدير گردد.
    کليه مسئولان دستگاه‌هاي نظام اسلامي فرمان مقام معظم رهبري به قوه قضائيه را سرلوحه اقدامات خويش قرار دهند که فرمودند:« قوه قضائيه لازم است از آمران به معروف و ناهين از منکر حمايت کند».

اميد است با تصميم و اقدام انقلابي مشترک مسئولان نظام و ملت مؤمن ايران شاهد پاکيزگي جامعه از مفاسد وآراستگي به همه فضائل اخلاقي گرديم.

مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciz3aw.t1au52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما