کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی:

ناتوانی مسؤولان اجرایی در تحقق اقتصاد مقاومتی از دولت سلب وظیفه نمی‌کند

خبرگزاری فارس , 26 تير 1396 ساعت 12:38

قم نيوز عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: محقق نشدن اقتصاد مقاومتی در بعد اجرایی یا ناشی از بی‌اعتقادی یا ناتوانی مسؤولان اجرایی کشور در این زمینه است که البته هیچکدام از این موارد سبب سلب وظیفه از دولت در این راستا نمی‎‌شود.



عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی:
ناتوانی مسؤولان اجرایی در تحقق اقتصاد مقاومتی از دولت سلب وظیفه نمی‌کند
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: محقق نشدن اقتصاد مقاومتی در بعد اجرایی یا ناشی از بی‌اعتقادی یا ناتوانی مسؤولان اجرایی کشور در این زمینه است که البته هیچکدام از این موارد سبب سلب وظیفه از دولت در این راستا نمی‎‌شود.

به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام محمدمهدی نادری با اشاره به کم‌توجهی مسؤولان به اقتصاد مقاومتی در عرصه اجرایی عنوان کرد: مسؤولان دولت مدعی هستند اقتصاد مقاومتی مورد توجه آنان است و در طراحی برنامه‌های اجرایی کشور به الگوی اقتصاد مقاومتی توجه دارند ولی آنچه در جامعه ملموس است اینگونه نیست.

وی افزود: با دقت در سخنان مقام معظم رهبری نیز این مسئله دیده می‌شود که ایشان نیز از دیده نشدن آثار اقتصاد مقاومتی در جامعه گله‌مند هستند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: آنچه ضروری است توجه به الگوی اقتصاد مقاومتی در عرصه عمل است ولی متأسفانه در این عرصه اقدام قابل توجهی مشاهده نمی‌‌شود.

حجت‌الاسلام نادری بیان کرد: اگر دولت تنها بر روی کاغذ‌ها و به صورت شعاری هم به اقتصاد مقاومتی عمل کرده است آنچه که مردم احساس می‌کنند و کارشناسان بیان می‌کنند این است که نتیجه‌ای حاصل نشده است که در این راستا دئو تحلیل وجود دارد؛ نخست اینکه کسانی در پست‌های اقتصادی دولت قرار دارند که اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارند که اتفاقا ردپای این اعتقاد را در سخنان آقای صریح‌القلم می‌توان یافت که گفته است:« استقلال معنای خود را از دست داده است» که این تفکر بسیار خطرناکی است.

وی عنوان کرد: در گفتاری افراد دیگری از مسؤولان نیز عدم اعتقاد به اقتصاد مقاومتی نمایان است، در حقیقت مسؤولان دولت اعتقاد ندارند به اقتصاد مقاومتی البته هر چند که برای رفع تکلیف در این زمینه سخن بگویند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: تحلیل دوم این است که مسؤولان می‌خواهند به اقتصاد مقاومتی عمل کنند ولی در اجرا و زمینه عملیاتی مشکل دارند!

حجت‌الاسلام نادری اذعان کرد: هر کدام از این دو دلیل عامل کوتاهی در بخش اجرایی تحقق الگوی اقتصاد مقاومتی شده باشد از دولت سلب مسؤولیت نمی‌کند چون اقتصاد مقاومتی به عنوان سیاست کلی نظام تصویب و اعلام شده است و اکنون دولت وظیفه اجرا کردن آن را دارد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 50965

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/50965/ناتوانی-مسؤولان-اجرایی-تحقق-اقتصاد-مقاومتی-دولت-سلب-وظیفه-نمی-کند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir