کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم مطرح کرد

ضرورت برگزاری دوره‌های مدیریت کسب و کار برای دانشجویان قمی

خبرگزاری فارس , 26 تير 1396 ساعت 15:29

قم نیوز: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم گفت: دوره‌های مدیریت کسب و کار باید برای دانشجویان استان برگزار شود تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی بتوانند به راحتی وارد بازار کار شوند.


به گزارش قم نیوز، سید حسن هانی ظهر امروز در کارگروه تخصصی آموزش و پژوهش استان قم که در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری برگزار شد، با اشاره به فرهنگ سازی در قم برای تقویت رابطه بین دانشگاه و صنعت اظهار کرد: در دانشگاه‌های استان قم اساتید نیازی به درگیر شدن خودشان در پروژه‌ها نمی‌بینند و باید فرهنگ را در این زمینه تصحیح کنیم.

وی ادامه داد: دانشجویان اکنون پس از فارغ التحصیلی آماده ورود به بازار کسب و کار نیستند، چون اساتیدی نداریم که خودشان در این زمینه به دانشجویان آموزش بدهند، دانشجویان پس از فارغ التحصیلی سردرگم هستند و اکنون هزاران نفر با مدرک دکترا در کشور بیکار هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم افزود: دانشگاه‌های استان باید دست اساتید را برای گرفتن پروژه از بخش‌های مختلف باز بگذارند و این مساله جزو شرح وظایف اساتید دانشگاه‌های استان قم قرار بگیرد.

هانی با اشاره به ضرورت برگزاری دوره‌های مدیریت کسب و کار برای دانشجویان در استان قم اظهار کرد: این دوره‌ها باید برای دانشجویان استان برگزار شود تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی بتوانند به راحتی وارد بازار کار شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاسیس دفتر خاص ارتباط بین صنعت و دانشگاه در استان قم مشکلی را حل نمی‌کند، این دفاتر به صورت مجزا در دانشگاه‌های مختلف استان وجود دارد و فعالیت مثبت چشمگیری نداشته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم در پایان خاطرنشان کرد: صنایع نرم در استان دارای ظرفیت خوبی است و پتانسیل‌های خوبی در زمینه علوم انسانی و فناوری اطلاعات در استان قم داریم.

معصومه ظهیری مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم در ادامه این جلسه با اشاره به مشکلات بخش پژوهش استان قم اظهار کرد: رابطه بین این بخش با صنعت قطع است و باید پژوهشگران به دنبال حل مشکلات صنعت استان قم در پژوهش‌های خودشان باشند.

وی افزود: دانشجویان فارغ التحصیل برای دوره سربازی به دنبال امریه هستند و می‌توانیم که از سربازان امریه تحصیل کرده در واحدهای صنعتی استان قم استفاده کنیم تا آن‌ها برای استان مفید باشند.

انتهای پیام/137


کد مطلب: 50973

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/50973/ضرورت-برگزاری-دوره-های-مدیریت-کسب-کار-دانشجویان-قمی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir