کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در حوزه هنری قم

«بیت‌های بارانی» رونمایی شد

خبرگزاری فارس , 26 تير 1396 ساعت 22:19

قم نیوز: با حضور خانواده امیر حسین مومنی شاعر فقید آیینی قم از مجموعه اشعار وی با عنوان «بیت‌های بارانی» در سالن سوره حوزه هنری قم رونمایی شد.


به گزارش قم نیوز، در این نشست که جمعی از دوستان، روحانیون، شاعران و مداحان اهل بیت نیز حضور داشتند، تعدادی از شاعران آئینی به شعرخوانی و نقل خاطراتی از این شاعر فقید پرداختند.

محمد غفاری، سید محمدجواد شرافت، رضا خورشیدی، حامد اهور و حجت الاسلام والمسلمین جواد محمد زمانی از جمله شاعرانی بودند که پشت تریبون رفتند و لحظاتی را به شعرخوانی و ذکر یاد مرحوم مومنی گذراندند.

در ادامه سید مهدی حسینی منتقد ادبی نکاتی را درباره اشعار و دنیای شاعرانه‌ امیر حسین مومنی برشمرد و علاوه بر ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری، ویژگی‌های ادبی شعر او را نیز مورد توجه قرار داد.

همچنین حجت السلام سید حسین صدر در سخنانی به جایگاه شاعران نزد اهل بیت اشاره کرد و به بیان احادیث و فضیلت‌هایی که در باب سرودن شعر در مدح اهل بیت علیهم السلام وجود دارد، پرداخت و با بیان خاطراتی از امیر حسین مومنی یاد آن مرحوم را گرامی‌داشت.

سپس مداح اهل بیت حمزه علی‌پور ابیاتی از مرثیه حضرت رقیه، سروده زنده‌یاد مومنی را برای حاضران قرائت کرد.

در پایان نیز با حضور اصغر مومنی پدر زنده‌یاد مومنی، سید حسین صدر، جواد محمد زمانی، سید مهدی حسینی و رضا فلاح، از مجموعه‌ «بیت‌های بارانی» رونمایی شد.

در مجموعه «بیت‌های بارانی» که به همت حمزه علی‌پور منتشر شده ‌است، علاوه بر گردآوری اشعار زنده ‌یاد امیر حسین مومنی، یادداشت برخی از شاعران درباره اشعار و اخلاقیات وی نیز به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 50989

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/50989/بیت-های-بارانی-رونمایی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir