سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۱۲
کد مطلب : 50998
منبع : خبرگزاری فارس
در کارگروه تخصصی آموزش و پژوهش استان قم مطرح شد

ضرورت کاربردی شدن پژوهش‌های دانشگاهی در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیران استان قم در جلسه کارگروه تخصصی آموزش و پژوهش استان بر ضرورت کاربردی شدن پژوهش‌های دانشگاهی در استان قم تاکید کردند.
ضرورت کاربردی شدن پژوهش‌های دانشگاهی در قم
ضرورت کاربردی شدن پژوهش‌های دانشگاهی در قم
به گزارش قم نیوز، کارگروه تخصصی آموزش و پژوهش استان قم ظهر امروز در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز در ابتدای این جلسه با اشاره به ضرورت کاربردی شدن پژوهش استان قم اظهار کرد: پژوهش نباید تنها به کتابخانه‌ها خلاصه شود و باید پژوهش‌های استان قم کاربردی باشد و مشکلات استان را حل کند، در این راستا باید جلساتی به صورت مستمر با حضور مدیران کل استان قم برگزار و اولویت‌های پژوهشی استان مشخص شود.

رئیس دانشگاه قم ادامه داد: در این دانشگاه بسیاری از پایان‌نامه‌های دوره‌های ارشد و دکترا کاربردی نیست و بیشتر این پایان‌نامه‌ها به بحث‌های نظری پرداخته است، پژوهش‌هایی که به دنبال حل مشکلات کشور و استان قم باشد، مورد نیاز است.

سید حسن هانی طبایی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به ضرورت برگزاری دوره‌های کسب و کار برای دانشجویان در استان قم اظهار کرد: این دوره‌ها باید برای دانشجویان استان برگزار شود تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی بتوانند به راحتی ورود بازار کسب و کار شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تاسیس دفتر خاص ارتباط بین صنعت و دانشگاه در استان قم مشکلی را حل نمی‌کند، این دفاتر به صورت مجزا در دانشگاه‌های مختلف استان وجود دارد و فعالیت مثبت چشمگیری نداشته است.

احمد جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در بخش پایانی این جلسه با اشاره به ظرفیت دانشگاه‌های استان اظهار کرد: این دانشگاه‌ها یک ظرفیت است و باید مدیران به دنبال استفاده از ظرفیت‌های استان قم باشند و در این زمینه نیاز به فرهنگ سازی داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشورمان یک کشور در حال توسعه است و نیاز به تکنیسین‌های زیادی داریم، صنایع استان قم صنایع کوچک و متوسطی است، در حالی که در استان‌های دیگر صنایع بزرگ هم وجود دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaaonm.49nwo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما