سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : 51029
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

مصوبات دویست و سی و ‌هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم

قم نيوز : قم نیوزک در دویست و سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم بر لزوم جلوگیری از عبور روسطحی قطار سریع‌السیر تهران قم اصفهان از مرکز شهر تاکید شد.
مصوبات دویست و سی و ‌هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم
مصوبات دویست و سی و ‌هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم
به گزارش قم  نیوز، دویست و سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم به ریاست ولی‌الله بیاتی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

دکتر سقائیان‌نژاد شهردار قم، علیرضا قاری قرآن معاون شهرسازی و امور زیربنایی، حمید بیطرفان معاون امور مالی و اقتصادی، محسن رنجبر معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی، محمد رضا معرفت قائم مقام امور سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها مردمی، غلامرضا جانقربان سرپرست امور معماری و شهرسازی و دیگر مدیران و مسئوولان شهرداری نیز در این جلسه حضور داشتند
همچنین در این جلسه عبدالله جلالی، حسن مالکی‌نژاد، محسن محرری، حسین اسلامی و حسن طلایی از جمله اعضای منتخب دوره پنجم شورای شهر بودند که در این جلسه شورای چهارم شرکت کردند.

ولی‌الله بیاتی در ابتدای این جلسه ضمن خوش‌آمدگویی به اعضای جدید شورا و منتخبین پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم، گزارشی از طرح‌ها و لوایح اعلام وصول شده طی یک هفته اخیر ارائه کرد.


رئیس شورای اسلامی شهر قم ضمن تقدیر از تلاش مدیران شهر در افتتاح تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم اظهار کرد:  این پروژه هفته گذشته در زمانی بسیار مطلوب به بهره‌برداری رسید و بعضاً به صورت سه شیفت در آن کار می‌شد.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف پروژه شهدای مدافع حرم بیان کرد: اجرای این پروژه اقدامی بسیار خوب و موثر در بهبود ترافیک این منطقه بود.

بیاتی با تاکید بر اینکه افتتاح این پروژه‌ها به مردم امید داده و تاثیر بسزایی در تقویت ارتباط مردم و شهرداری دارد گفت: هفته گذشته جلسه‌ای با رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع راه‌آهن، فرودگاه و بلوار پیامبر اعظم برگزار شد که تصمیمات خوبی در آن اخذ گردید.

نخستین دستور دویست و سی‌وهشتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم اخذ مجوز توافقنامه منعقد فی مابین شهرداری قم و چهار تن از شهروندان بود که از سوی مصطفی سعادت طلب رئیس کمیسون امور زیربنایی شورا مطرح و در معرض رای اعضا گذاشته شد که به تصویب رسید.

اخذ مجوز اعمال ماده 9 نحوه خرید و تملک اراضی و املاک واقع در طرح‌های دولتی حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا ابتدای بلوار یادگار امام خمینی(ره)، اخذ مجوز متمم توافقنامه شماره 73308 مورخ 29 خرداد 93 منعقده فی مابین شهرداری قم و چند تن از شهروندان از دیگر دستورات مرتبط با کمیسیون امور زیربنایی بود که از سوی سعادت طلب مطرح شد.

این موارد نیز با بحث و بررسی از سوی اعضا و درنظر گیری نظر کمیسیون تخصصی با رای اکثریت به تصویب رسید.

اخذ مجوز نامگذاری 11 فقره اسامی پیشنهادی برای نامگذاری شوارع و معابر شهر قم دستور دیگر این جلسه بود که از سوی عباس کمال‌زاده نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورا مطرح شد.

وی ضمن تشریح اسامی پیشنهاد شده از سوی شورای نام‌گذاری معابر و شوارع شهرداری قم و با عنوان این توضیح که تمامی اسامی در کمیسیون تخصصی تصویب شده است، اسامی را در معرض رای اعضا گذاشت.

امیرعلی احمدی در این خصوص اظهار کرد: مسوولان مرتبط با حوزه نامگذاری در شهرداری دقت داشته باشند اسامی که در شورا به تصویب می‌رسد با همان کم و کیف در معابر و شوارع نصب و اجرایی شود.

تمام 11 مورد مطرح شده در این لایحه با نظر اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید.
اخذ مجوز کاهش عوارض پروانه معادل مبلغ هبه بابت قطعه 6 پلاک ثبتی 10877/10/141 نخستین دستور جلسه مرتبط با کمیسیون برنامه و بودجه بود که از سوی حجت الاسلام آتش زر رئیس این کمیسیون مطرح شد.

پس از پاسخگویی مسوولان شهرداری و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص جزئیات این لایحه، این مجوز با رای اکثریت به شهرداری داده شد.

هفتمین دستور دویست و سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم اخذ مجوز 20 درصد کاهش عوارض علاوه بر 15 درصد تخفیفات جاری در صورت پرداخت نقدی، بابت پلاک ثبتی 2393/151 متعلق به مسجد الزهرا بود که از سوی آتش‌زر مطرح شد و به تصویب رسید.

در ادامه این جلسه شهردار قم گزارشی از جزئیات جلسه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیران استان با وزیر راه و شهرسازی ارائه کرد.

وی با تاکید بر اینکه اصرار مدیران راه و شهرسازی بر این است که خطوط راه آهن در داخل شهر برچیده نشود گفت: آنها نظر دارند که حتی خط بلوار پیامبر اعظم نیز احیا شده و تمام کوشش آنها بر این است که ایستگاه مرکزی قم محور حرکت باشد و مبنای آنها این است که در کشورهای اروپایی بر چنین محوری حرکت می‌شود.

سقائیان‌نژاد نظر متفق‌القول اعضای شورا، نمایندگان مجلس، مدیران استان و مدیران شهری در خصوص نحوه عبور قطار سریع‌السیر از شهر قم را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: عبور این قطار در این محوری که بافت فرسوده است آثار نامناسب اجتماعی، امنیتی، آلودگی صوتی و... را به دنبال خواهد داشت.

سقائیان‌نژاد در ادامه سخنان خود به بحث فرودگاه قم اشاره کرد و افزود: فرودگاه قم به این خلاصه شد که مجوزات لازم از راه و شهرسازی به قم داده شود و با توجه به اینکه مجوز باطل شده بقیه بحث در اختیار این وزارت خانه است.

وی مساله سوم مطرح شده در این جلسه را بلوار پیامبر اعظم دانست و گفت: از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی مسائلی در خصوص این بلوار مطرح شده و علی رغم تمام مصوباتی که بوده است امروز آنها ناقض طرح شده‌اند.

شهردار قم مباحث مطرح شده در شورای عالی معماری و شهرسازی را مورد توجه قرار داد و افزود: آنها می‌گویند که این محور مملو از فضاهای تاریخی بوده و باید این فضاها احیا شود که این بحث ناشدنی است.
وی با اشاره به دیگر موارد مطرح شده در شورای عالی معماری و شهرسازی تصریح کرد: نظر این شورا بسیاری از مبانی اقتصادی پروژه بلوار پیامبر اعظم را زیر سوال برده و آنها به گونه‌ای برخورد می‌کنند که انگار قبلا این شورا مصوبه‌ای در این خصوص نداشته و از ابتدا تمام جزئیات باید بررسی شود.

در ادامه جلسه قائم مقام شهردار قم در امور سرمایه‌گذاری و جذب مشارکت‌های مردمی گزارشی از اقدامات این مجموعه در حوزه سرمایه‌گذاری و پروژه‌های جاری در شهر ارائه کرد.

محمدرضا معرفت به پروژه سرمایه‌گذاری هتل بیمارستان پس از بلوار فردوسی در بلوار پیامبر اعظم اشاره کرد و گفت: زمین این پروژه 15 هزار و 640 مترمربع، که زیربنای آن 74 هزار مترمربع بوده و آورده شهرداری زمین و عوارض با تخفیف 40 درصدی بیمارستان است.

معرفت آورده سرمایه‌گذار در این پروژه را 140 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در این پروژه سهم شهرداری 66.7 از واحدهای تجاری بوده و مدت اجرای قرارداد 39 ماه است.

وی به احداث جایگاه‌های کوچک سوخت‌رسان در شهر قم اشاره کرد و افزود: 20 جایگاه در دو مرحله به صورت BOT طبق قرارداد باید در شهر قم ساخته شود که بعد از 11 سال همه به صورت اورهال شده تحویل شهرداری می‌شود.

قائم‌مقام شهردار قم در امور سرمایه‌گذاری و جذب مشارکت‌های مردمی حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه را 11 میلیارد تومان دانست و گفت: تاکنون هفت جایگاه احداث شده و 6 جایگاه در مدار خدمات رسانی است.

وی به پروژه احداث شهربازی بزرگ قم در بوستان غدیر اشاره کرد و با بیان اینکه این پروژه آگهی شده و تا 10 روز آینده تصمیم‌گیری خواهد شد گفت: با مطالعاتی که داشتیم بسته‌ای آماده شده که حداقل‌ها مشخص شده و دستگاه‌های جذاب و استاندارد مشخص شده؛ حجم سرمایه گذاری حدود 7 میلیارد تومان به صورت BOLT که در نهایت در اختیار شهرداری خواهد بود و هر سال حداقل یک دستگاه یا جایگزین یا باید اضافه شود تا پویایی شهربازی حفظ و به روز باشد.

قائم‌مقام شهردار قم در امور سرمایه‌گذاری و جذب مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه برای تشکیل کارگزاری جذب سرمایه‌گذار با شرکت توسعه و عمران قراردادی داشتیم تا جذب سرمایه‌گذار در بلوار پیامبر اعظم داشته باشیم اظهار کرد: این پروژه سرمایه‌گذاری بین بلوار فردوسی و بلوار شهید کریمی کنار ریل قطار است که شامل 49 هزار مترمربع تملک شده و زیربنایی تجاری 36200، اداری 34500، اقامتی 35700 و هزار مترمربع خدماتی است که 300 میلیارد حجم سرمایه‌گذاری آن بوده و آورده شهرداری 50 میلیارد تومان است.

محسن عابدینی پور از اعضای شورای شهر با اشاره به اهتمام شهرداری به جذب سرمایه‌گذار اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در بوستان‌ها که دستگاه‌هایی چون منابع طبیعی مدعی هستند چه تدبیری اندیشیده شده است.
 انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgyz9n.ak9qx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما