سه شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : 5103
مدیركل منابع طبیعی قم خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی كنترل سیل شهر پردیسان قم

قم نيوز : قم نیوز: عملیات اجرایی كنترل سیل شهر پردیسان قم با حجم 9 هزار و 300 متر مكعب آغاز شد.
آغاز عملیات اجرایی كنترل سیل شهر پردیسان قم
به گزارش قم نیوز، مدیركل منابع طبیعی قم در حاشیه این افتتاح به خبرنگاران گفت: در این طرح ۱۰ سازه سنگی- ملاتی با حجم ۹ هزار و ۳۰۰ متر مكعب وبا اعتباری پنج میلیارد ریال میلیارد ریال ساخته می شود.

احمد عفتان افزود: ده سازه فوق تا تیرماه سال آینده به بهره برداری می رسد كه با اجرای آن می توان در هر دوره بارندگی ۵۰۰ هزار متر مكعب از رواناب ها را كنترل نمود.

وی ادامه داد: همزمان با اجرایی شدن پروژه كنترل سیل پردیسان، مطالعات تفضیلی – اجرایی حوزه آبخیز قمرود در محدوده پایین دست سد ۱۵خرداد در عرصه ای به وسعت ۴۰ هزار هكتار و با اعتبار دو میلیارد ریال، نیز آغاز می شود.

عفتان در ادامه خاطر نشان كرد: كنترل سیلاب های مخرب در محدوده شهر، جلوگیری از هدر رفت آب، تقویت سفره های آب زیرزمینی به منظور افزایش كمی و كیفی آب قنوات، چاه ها و چشمه سارها، كنترل فرسایش خاك های حاصل خیز، احیای پوشش گیاهی و در نتیجه تقویت بنیه اقتصادی آبخیزنشینان از مهمترین اهداف اجرایی شدن این پروژه ­ها است.

وی ابراز داشت: تاكنون سه هزار و ۴۷۳ میلیون ریال عملیات اجرایی درحوزه پردیسان صورت گرفته است كه شامل احداث بندهای سنگی ملاتی به حجم یك هزار و ۵۹۳ متر مكعب، احداث بندهای گابیونی به حجم دو هزار و ۴۵۲ متر مكعب، احداث بند خاكی به حجم ۲۵ هزار متر مكعب است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdca.wnmk49n6e5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما