سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : 51046
منبع : خبرگزاری فارس
مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم خبر داد

برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله مشکینی در قم

قم نيوز : قم نیوز: مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم گفت:مراسم بزرگداشت آیت‌الله مشکینی 5 مرداد در مسجد اعظم برگزار می‌شود.
برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله مشکینی در قم
برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله مشکینی در قم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقر ولدان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به سالگرد ارتحال آیت‌الله مشکینی اظهار کرد:  آیت‌الله مشکینی مرد اخلاق، فقیه مجاهد و آینه زهد و از خود گذشتگی بود و هشتم مرداد امسال دهمین سالگرد رحلت این عالم برجسته است.

وی با بیان اینکه از آیت‌الله مشکینی 58 اثر علمی به یادگار مانده است که نشان از درایت و فضل او دارد ادامه داد: آیت‌الله مشکینی در عمر با برکت خودش بسیاری از زیبایی‌ها و سجایای اخلاقی را در بعد اجتماعی و حکومتی به منصه ظهور رساند، شخصیت این عالم برجسته دارای ابعاد مختلفی بود.

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم افزود: آیت‌الله مشکینی آینه اخلاق انقلاب اسلامی بود، این عالم برجسته بصیرت را همراه با معرفت و تبعیت از ولایت داشت و مراد مردم و مرید امام خمینی(ره) بود.

ولدان با اشاره به سجایای اخلاقی آیت‌الله مشکینی اظهار کرد: درس اخلاق این عالم برجسته بسیار تاثیر گذار بود و شاگردان آیت‌الله مشکینی با شرکت در درس اخلاق این عالم برجسته تا روزها تحت تاثیر آن درس قرار داشتند.

وی ادامه داد: آیت‌الله مشکینی به امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اقتدا و این عالم برجسته اجتهاد آیت‌الله خامنه ای را مطرح کرد، آیت‌الله مشکینی امام جمعه تراز انقلاب اسلامی و فردی ساده زیست بود.

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم با بیان اینکه آیت‌الله مشکینی با وجود داشتن پست‌های حکومتی، ساده زندگی می‌کرد افزود: خطبه‌های آیت‌الله مشکینی در نماز جمعه شهر قم مثال زدنی است، این عالم برجسته را به عنوان یک الگوی انقلابی در ابعاد مختلف می‌دانیم.

وی با اشاره به ارتحال آیت‌الله مشکینی اظهار کرد: یک دهه از رحلت این عالم برجسته می‌گذرد و باید یاد آیت‌الله مشکینی را گرامی بداریم، 5 مرداد امسال به عنوان روز نکوداشت این عالم برجسته انتخاب کردیم و در این روز مراسم بزرگداشت آیت‌الله مشکینی در مسجد اعظم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال سخنران مراسم بزرگداشت آیت‌الله مشکینی حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور است. همچنین در روز 6 مرداد از تمبر بزرگداشت این عالم برجسته در نماز جمعه شهر قم رونمایی خواهد شد.

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم افزود: امروزه جایزه‌های مختلفی در ابعاد گوناگون در جهان داریم و اکنون با فقر اخلاق و معنویت در سطح جهان روبرو هستیم و می‌توانیم آیت‌الله مشکینی را به عنوان نماد اخلاق دینی مثال بزنیم و در این راستا این امکان وجود دارد که نشان اخلاق دینی را سالی یک بار در سالگرد ارتحال آیت‌الله مشکینی به افرادی شاخص در این زمینه تقدیم کنیم و در این خصوص حوزه‌ علمیه می‌توانند نقش داشته باشند.

ولدان با اشاره به میراث آیت‌الله مشکینی اظهار کرد: 58 جلد کتاب از این عالم برجسته به یادگار مانده و این کتاب‌ها در موضوع‌های مختلفی همچون تفسیر قرآن کریم است و در روز 6 مرداد از کتاب‌های آیت‌الله مشکینی در نماز جمعه قم رونمایی می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 5 مرداد روز برگزاری نخستین نماز جمعه شهر تهران به امامت آیت‌الله طالقانی است، نماز جمعه پشتوانه سیاسی، فکری و امنیتی انقلاب اسلامی است و امام خمینی(ره) نماز جمعه را یکی از دستاوردهای انقلاب می‌دانستند.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcfvxdt.w6dyjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما