جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : 51143
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
در مراسم شهادت امام صادق(ع) در کابل مطرح شد:

فساد در حکومت و هجوم فرهنگ غرب دو مشکل جامعه افغانستان است

قم نيوز : قم نیوز: حجت‌الاسلام رضوانی بامیانی از روحانیون افغانستان گفت: ‌غربی‌ها زمانیکه به بهانه های مختلف در کشوری وارد می‌شوند نخست کوشش می‌کنند فرهنگ اسلامی آن کشور را از بین ببرند.
فساد در حکومت و هجوم فرهنگ غرب دو مشکل جامعه افغانستان است
فساد در حکومت و هجوم فرهنگ غرب دو مشکل جامعه افغانستان است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سید محمد حسین رضوانی بامیانی از روحانیون افغانستان در مراسم سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه امام جعفرصادق(ع) در دفتر حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم در کابل گفت: احادیث و روایات زیادی است که باید از میلاد و شهادت ائمه(ع) تجلیل نماییم، همه براین اعتقاد و باور اند که امام صادق(ع) نسخه ناطق قرآن کریم است زیرا گفتار، کردار امام صادق(ع) نسخه درمان برای همه است.

وی افزود: حل مشکلات بشر امروز در سایه شناخت، تفکر و شخصیت امام صادق(ع) است، مشکلاتی که ما امروز در جامعه داریم اول فساد در حکومت است و دوم هجوم فرهنگی کشورهای غربی است و دو پدیده باعث ایجاد تفکر افراطی شده است.

حجت الاسلام رضوانی ادامه داد: ایجاد تفکر افراطی باعث خلق شدن گروه تروریستی داعش، طالب، القاعده و غیره شده است و غربی ها توانستند که تفکر افراطی را در میان مسلمانان شکل دهند.

* غرب هنگام ورود به کشورها ابتدا فرهنگ اسلامی آن ها را از بین می برد

این روحانی افغانستانی خاطرنشان کرد: غربی ها زمانیکه در یک کشور به بهانه های مختلف وارد میشود در نخست کوشش میکنند که فرهنگ اسلامی آن کشور را از بین ببرند.

وی خطاب به جوانان گفت: جوانانی که به شبکه های اجتماعی دسترسی دارند متوجه باشند که تحت تاثیر غربی ها قرار نگیرند و از گذاشتن مطالب ضد دین جلوگیری کنند.

همچنین در این مراسم آیت الله ساجدی مفسر قرآن و استاد اخلاق سالروز شهادت امام صادق رئیس مذهب تشیع را تسلیت گفت و به ذکر نکاتی از این امام همام پرداخت.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdsf0k.yt0fo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما