دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۶
کد مطلب : 51275
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مدیر مرکز امور نخبگان حوزه:

بیش از ۴هزارو ۴۰۰ نخبه و استعداد برترطلاب واجد تشکیل پرونده بوده اند

قم نيوز : قم نیوز: حجت الاسلام والمسلمین عماد گفت: تاکنون در مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه در سه مرحله شناسایی انجام شده است؛ ۴هزارو ۴۲۹ نفر واجد تشکیل پرونده بوده و بیش از ۸۰۰ نفر نیز از خواهران واجد این شرایط شده اند.
بیش از ۴هزارو ۴۰۰ نخبه و استعداد برترطلاب واجد تشکیل پرونده بوده اند
بیش از ۴هزارو ۴۰۰ نخبه و استعداد برترطلاب واجد تشکیل پرونده بوده اند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی عماد عصر امروز در هشتمین اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه استان ها با معاونان و مدیران ستادی  که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزارشد گفت: مقام معظم رهبری بر لزوم اهتمام به امور نخبگان در مجامع علمی و صنفی تاکید کردند و فرمودند، مدیریت تحولات علمی کشور به این نخبگان واگذار شود و این جمله تاریخی منشا تاسیس این نهاد شد.

وی افزود: معاونت پژوهش حوزه های علمیه زمینه اهتمام به استعدادهای پژوهشی داشت و باعث شد که این طرح و ایده به  آیت الله مقتدایی مدیر وقت حوزه عرضه شود و طرحی به شورای عالی فرستاده شد که با اصل کار موافقت شد و کار مدیریتی آن نیز به بنده واگذارگردید.

مدیر مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه گفت: آیت الله حسینی بوشهری پس از مدیریت آیت الله مقتدایی از این مساله حمایت کرد و آیت الله اعرافی نیز این حمایت را استمرار داد.

وی افزود: سه عرصه تدوین اسناد در این مرکز انجام شده است که اولین آن، اسناد ساختاری مرکز نخبگان است که اساسنامه آن تصویب شده است و سیاست های کلان حوزه در این عرصه نیز به تصویب هیئت امنا رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین عماد اظهارکرد: آیین نامه کمیسیون های هیئت امنا و تاسیس کارگروه های تخصصی مرکز نیز در مجموعه اسناد به مدیران استانی ارسال شده است.

وی افزود: بخش دوم اسناد مرتبط به استعدادهای برتر است که آیین نامه این عرصه تصویب شده است؛ آیین نامه دستورالعمل نخبگان حوزه علمیه خواهران نیز تصویب شده؛‌ طرح استاد راهنمای استعدادها و آیین نامه اعتباربخشی به رخدادهای نخبگانی نیز به تصویب رسیده است.

مدیر مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه گفت: در بخش نخبگان نیز شش آیین نامه و دستورالعمل جالب توجه به تصویب رسیده است، ولی در زمینه شناسایی نخبگان با کندی خاصی مواجه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین عماد اظهارکرد: شناسایی و ارتقای استعدادها و بهره گیری از این ظرفیت برای پاسخگویی به نیازهای نظام و حوزه های علمیه، وظایف این مرکز را تشکیل می دهند.

وی افزود: شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر این مرکز در عرصه آموزشی و پژوهشی علمی و تبلیغی و مدیریتی و اخلاقی و تربیتی انجام می شود.

مدیر مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه گفت: تا کنون 3 مرحله شناسایی انجام شده است؛ 4429 نفر تا کنون واجد تشکیل پرونده بوده و بیش از 800 نفر نیز از خواهران واجد این شرایط شده اند.

وی افزود: از مجموع این چهار هزار نفر تقریبا نیمی ازاین تعداد پرونده خود را تشکیل داده اند؛ در این زمینه مدیران استانی پرونده کامل این افراد را به مرکز ارایه می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عماد اظهارکرد: از بین 2241 پرونده 1291 مصاحبه انجام شده است که کمتر یک درصد از این تعداد در مصاحبه شرکت نکردند که در نهایت 541 نفر تایید شدند.

وی افزود: این سامانه در عرصه خواهران و سفیران هدایت انجام شده است؛ 100 نفر نیز در زمینه حوزه علمیه خواهران تایید شدند؛ پس از این کار، تمام فعالیت های این نخبگان بر اساس سامانه نجاح در هر سال ارزیابی و سنجش می شود و در هر مقطع وارد چرخه شناسایی می شوند.

مدیر مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه گفت: ادامه حمایت ها از استعدادهای برتر منوط به پایش مقطعی است؛ عمده حمایت ها، حمایت علمی و تربیتی و فرهنگی است.

وی افزود: مجموعا در زمینه استعداد برتر آموزشی 527 برادر و 100 خواهر شناسایی شدند؛ 13 نفر در استعداد برتر پژوهشی شناسایی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین عماد اظهارکرد: هر هشت استعداد برتر به وسیله یک استاد مجرب با تایید کمیسیون های ذی ربط ،تمامی  امور معیشتی و تربیتی و علمی و جانبی آنها را رصد می کند در این زمینه فعالیت می کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcji8ei.uqevazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما