سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 51339
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله اعرافی: وابستگی اسلام به خط مقاومت از آموزه‌های دهه کرامت است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از وابستگی اسلام به خط مقاومت به عنوان یکی از آموزه‌های دهه کرامت نام برد و گفت: اگر کوتاه بیاییم دشمن پیشروی می‌کند به همین علت نباید از اصول و آرمان‌های خود کوتاه بیاییم.
آیت‌الله اعرافی: وابستگی اسلام به خط مقاومت از آموزه‌های دهه کرامت است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار با اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت ستاد کرامت که در مجتمع دارالولایه انجام شد، از امام رضا(ع) به عنوان نقطه‌ای درخشان و فصلی نو در تاریخ امامت نام برد و اظهار کرد: ایشان را به اجبار برای ولایتعهدی به ایران فراخواندند اما هنر ایشان ساختن فرصت‌های بزرگ از این واقعه غیر اختیاری بوده است.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال هضم امام در دستگاه خلافت بوده است، اضافه کرد: تلاش می‌کردند تا گفتمان ولایت را از بین ببرند اما امام رضا(ع) این تهدید را با مهندسی راهبردی به فرصت تبدیل کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه انسان‌های بزرگ از فرصت‌های غیر انتخابی بهترین انتخاب‌ها را انجام می‌دهند، عنوان کرد: باید از زندگی حضرت رضا(ع) بهره‌گیری از فرصت‌ها در شرایط سخت را بیاموزیم.

وی از وابستگی اسلام به خط مقاومت به عنوان یکی از آموزه‌های دهه کرامت نام برد و گفت: اگر کوتاه بیاییم دشمن پیشروی می‌کند به همین علت نباید از اصول و آرمان‌های خود کوتاه بیاییم؛ ائمه اطهار(ع) نیز مقابل هجمه‌های دشمنان ایستادند و تسلیم نشدند

اعرافی با تاکید بر اینکه تعامل میان صاحبان افکار، ادیان و مذاهب یکی از نیازهای کنونی دنیاست، مطرح کرد: تحقق تعامل یکی از درس‌های دهه کرامت است؛ هضم نشدن در جریان‌های باطل و تسلیم نشدن از آموزه‌ای بزرگ از امام رضا(ع) است که در شرایط کنونی به آن نیاز داریم.

وی وجود هم‌افزایی مطلوب میان شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت را قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: ظرفیت این شورا باید در عرصه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد چرا که مردم باید پایه اصلی فعالیت‌های فرهنگی باشند.

امام جمعه قم با بیان اینکه گسترش پیام دهه کرامت باید درون‌زا و مردمی باشد، اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی در ابعاد مختلف در حال انجام است اما باید برای تاثیرگذاری بیشتر در جامعه چاره‌اندیشی شود.

وی اضافه کرد: جوانان کنونی انقلاب اسلامی مورد تهاجم فرهنگی دشمن هستند در حالی که جوانان گذشته به این شیوه گسترده مورد تهاجم فرهنگی دشمنان نبودند؛ باید نسبت به برخی از مشکلات که رفع آنها نیازمند هزینه‌های سنگین بوده و تاثیرگذاری لازم را در جامه به دنبال ندارد، بی‌توجه باشیم و به برنامه‌های اولویت‌دارتر توجه کنیم.

اعرافی آسیب‌شناسی فعالیت‌های فرهنگی را یکی از اولویت‌های مورد نیاز دانست و اضافه کرد: نمی‌توانیم به تنوع و حجم بالای برنامه‌ها توجه داشته باشیم بلکه باید تصمیم‌های اساسی گرفته و برنامه‌های محوری را با کیفیت دنبال کنیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه پیام دهه کرامت باید با مشارکت نهادهای بین‌المللی به جهانیان منتقل شود، گفت: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در راستای تحقق این هدف مشارکت می‌کند اما در این راستا باید از هسته‌های فعال حوزوی و دانشگاهی در نقاط مختلف دنیا استفاده شود.

وی از دهه کرامت به عنوان یک جریان فکری و دینی نام برد و ادامه داد: انقلاب اسلامی سرآغاز بسیاری از این نوع جریانات در سطح جهان اسلام بوده است.

اعرافی با بیان اینکه انقلاب اسلامی الگوهای فرهنگی و دینی بسیاری را به نقاط مختلف جهان منتقل کرده است، عنوان کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای حفظ این الگوها استفاده کنیم.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcaoenm.49n6e15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما