چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۲
کد مطلب : 51383
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

بانوی مسلمان خواستار اجرای قوانین اسلامی برای مسلمانان استرالیا شد

قم نيوز : قم نیوز: حنانه دوور روانشناس شناخته شده در سیدنی خواستار اجرای قوانین اسلامی برای مسلمانان استرالیایی شد و از متعصبان و مخالفان آزادی مذهبی در این کشور انتقاد کرد.
بانوی مسلمان خواستار اجرای قوانین اسلامی برای مسلمانان استرالیا شد
بانوی مسلمان خواستار اجرای قوانین اسلامی برای مسلمانان استرالیا شد
به گزارش قم نیوز، یک بانوی مسلمان که یکی از شخصیت‌های برجسته اسلامی در استرالیا نیز می‌باشد، خواستار ارائه قوانین حقوقی اسلامی برای مسلمانان استرالیا شد.

حنانه دوور، روانشناس برجسته مسلمان در سیدنی گفت: قوانین اسلامی باید در استرالیا نیز اعمال شوند و مخالفان این شیوه آزادی مذهبی را فقط متعصبان و عوام فریبان تشکیل می‌‌دهند.

دوور که نزدیک به 11 هزار دنبال کننده در فیس بوک دارد، به قانونگذاران استرالیایی پیشنهاد داد که قوانین اسلامی را برای مسلمانان به اجرا بگذارند و گفت: گروه‌های مذهبی نیز در قانون گذاری دخیل هستند و برای ایجاد تغییرات در قوانین مذاکره می‌کنند. اما زمانی که کار به اجرای قوانین اسلامی می‌رسد، عده‌ای تشنج سیاسی و رسانه‌ای گسترده به راه می‌اندازند.

* داشتن تنها یک قانون برای جامعه‌ متنوع استرالیا بی‌فایده است

دوور ایده ایجاد قوانین اسلامی برای مسلمانان استرالیا را با قوانین عرفی بومی در سیستم عدالت کیفری برای بومیان استرالیایی مقایسه کرده و گفت: حقیقت این است که داشتن تنها یک قانون برای استرالیا که جامعه‌ای با تنوع فرهنگی وسیع می‌باشد بی‌فایده است.

دوور درباره استانداردهای دوگانه در اجرای قوانین در استرالیا افزود: دموکراسی لیبرال استرالیا مدعی است که خود را با قوانین گروه‌های مختلف سازگار ساخته، با این حال استانداردهای دوگانه زیادی وجود دارند که از سوی سیاستمداران، مفسران رسانه ها و افراد متعصبی با آن‌ها روبرو هستیم.

گفته می‌شود بر اساس بخش 116 قانون اساسی استرالیا، فعالیت و «آزادی عمل برای ادیان» ممنوع می‌باشد. قوانین شریعت اسلامی در امر طلاق در کشور استرالیا گذاشته‌ شده‌اند با این حال یک دادگاه عادی می‌تواند بر حکم دادگاه‌های شرع اسلامی در این کشور نیز غلبه کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjttei.uqevozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما