چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 51397
منبع : خبرگزاری فارس

دومين تجربه جهاني ملي‌پوش كشتي قم / كشتي آزاد قم همچنان در حاشيه

قم نيوز : قم نیوز: نايب‌رئيس هیأت‌‌ كشتي استان قم گفت: ملي‌پوش كشتي فرنگي قم تابستان امسال دومين حضور در مسابقات كشتي قهرماني جهان را تجربه مي‌كند.
دومين تجربه جهاني ملي‌پوش كشتي قم / كشتي آزاد قم همچنان در حاشيه
به گزارش قم نیوز، سال‌های زیادی است که کشتی به عنوان ورزش پهلوان‌پرور و رشته‌ای قهرمان‌خیز در استان قم با حضور در میادین مختلف داخلی و برون‌مرزی برای ورزش این استان و کشورمان افتخار کسب می‌کند و همچنان این روند با برنامه‌ریزی منسجم توسط متولیان این رشته ادامه دارد.

بارها به این نکته اشاره شده است که کشتی فرنگی قم به واسطه برنامه‌ریزی مطلوب هیات کشتی، برخورداری از مربیان با دانش، با تجربه و دلسوز و همچنین وجود استعدادهای بسیار خوب و آینده‌دار در این رشته، همواره موفق است و همچنان به این روند موفقیت در جریان است.

 

* کشتی آزاد قم همچنان در حاشیه

کشتی یکی از 44 هیات ورزشی فعال در استان قم است که در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب تا کنون مدال‌ها و افتخارات متعددی را نصیب ورزش قم کرده و اکنون نیز که در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کند، به ویژه در رشته فرنگی برای ورزش قم یک رشته شاخص به شمار می‌رود.

البته کشتی قم را بیشتر به دلیل افتخارات رشته فرنگی آن می‌شناسند و کشتی آزاد همچنان در حاشیه به سر می‌برد و تلاش‌های چند سال اخیر مربیان کشتی قم در رشته آزاد همچنان بدون نتیجه است و کشتی آزاد قم در میادین مختلف آنچنان که باید و شاید نتیجه نمی‌گیرد.

 

* آلیش و کسب نخستین نشان برنز جهانی تاریخ کشتی قم

در دو سه سال اخیر نیز رشته کشتی پهلوانی و کشتی آلیش در قم فعال شده و این دو رشته توانسته‌اند افتخاراتی هر چند اندک اما قابل توجه را نصیب ورزش قم و خانواده بزرگ این رشته ورزشی کنند و علاقمندان به ورزش را به افتخارآفرینی کشتی آلیش و پهلوانی در کنار فرنگی امیدوار کنند.

در سال 1395 بود که کشتی آلیش با درخشش کشتی‌گیری همچون روح‌الله نعمتیان توانست با درخشش در پیکارهای کشتی آلیش قهرمانی کشور سهمیه تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی را کسب کند، همین کشتی‌گیر در پیکارهای جهانی به میزبانی قزاقستان توانست مقام سوم و نخستین نشان برنز تاریخ کشتی قم در جهان را کسب کند.

 

* وزیری: قم 2 سهمیه در پیکارهای جهانی 2017 دارد

رئیس هیات کشتی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: کشتی قم در سال 1396 به روند موفقیت‌های خود در رشته فرنگی ادامه داد و با کسب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا بار دیگر از یک رقابت آسیایی برای ورزش قم افتخار کسب کرد، افتخاری که توسط محمدجواد رضایی در وزن 55 کیلوگرم پیکارهای آسیایی 2017 با کسب مدال طلا نصیب کشتی قم شد.

محسن وزیری با بیان اینکه قم بعد از برخورداری از دو نماینده در کشتی فرنگی جوانان آسیا همین دو نماینده را در پیکارهای جهانی هم دارد، اضافه کرد: در این رقابت‌ها روح‌الله میکائیلی مربی نام‌دار و شناخته شده کشتی قم که یکی از سه مربی برتر کشتی فرنگی ایران در سال قبل بود در کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی ایران به خوبی توانست شاگرد با استعداد خود یعنی محمدجواد رضایی را در راه کسب مقام قهرمانی و طلای قاره کهن هدایت کند.

 

* آخرین اردوی ملی‌پوشان در خانه کشتی

بعد از درخششی که کشتی‌گیران فرنگی‌کار جوان کشورمان در مسابقات 2017 قهرمانی جوانان آسیا داشتند، اکنون نوبت حضور موفق و پرقدرت آنها در پیکارهای جوانان جهان رسیده است و ملی‌پوش طلایی کشتی فرنگی قم نیز عضو تیمی است که باید به قهرمانی جهان برود.

به همین منظور از سوی فدراسیون کشتی فرنگی‌کاران جوان از آخرین شنبه تیر ماه به خط شده‌اند تا اردوی نهایی آماده‌سازی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان برای حضور پرقدرت در رقابت های جهانی 2017، از شنبه هفته جاری را از سر گرفته و تا زمان اعزام این تیم به تمرینات خود ادامه دهند.

 

* رضایی: رضایی‌ها نمایندگان قم در اردوی تیم ملی هستند

نایب‌رئیس هیأت‌‌ کشتی استان قم با بیان اینکه اردوی ملی‌پوشان در خانه کشتی شماره دو مجموعه ورزشی آزادی تهران جریان دارد، اضافه کرد: اعضای تیم ملی در اوزان 50، 55، 60، 66، 74، 84، 96 و 120 کیلوگرم به رقابت‌های جهانی فنلاند اعزام خواهند شد.

احمد رضایی با اشاره به حضور 17 کشتی‌گیر در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران، ابراز کرد: کشتی‌گیرانی از استان‌های خوزستان، قم، خراسان‌رضوی، البرز، تهران، کرمان و مازندران این روزها مشغول تمرین هستند و از بین آنها 10 نفر راهی رقابت‌های جهانی می‌شوند، در حالی که محمدجواد رضایی و محمدرضا رضایی دو نماینده کشتی قم در اردوی تیم ملی به شمار می‌روند.

 

* رضایی و سابقه کسب نقره نوجوانان و طلای جوانان آسیا

محمدجواد رضایی در وزن 55 کیلوگرم یکی از ملی‌پوشان کشتی فرنگی قم در اردوی تیم ملی جوانان اعزامی به پیکارهای جهانی 2017 است، در حالی که رضایی امسال توانست با اقتدار تمام حریفان خود در پیکارهای قهرمانی آسیا را شکست داده و مدال طلای این رقابت‌ها را کسب کند.

رضایی در سال 2015 نیز عضو تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی نوجوانان ایران بود و با کسب مقام نایب‌قهرمانی آسیا به نشان نقره دست یافت، ضمن اینکه همان سال همراه با تیم ملی نوجوانان به رقابت‌های جهانی رفت و امسال با عضویت در تیم ملی جوانان دومین حضور در مسابقات جهانی را تجربه خواهد کرد.

 

* میکائیلی: ملی‌پوش قم گزینه اصلی حضور در پیکارهای جهانی است

مربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: در وزن 55 کیلوگرم اردوی تیم ملی جوانان محمدجواد رضایی از قم و بهنام عبدولی از خوزستان حضور دارند اما با توجه به قهرمانی رضایی در پیکارهای آسیایی امسال، قطعا ملی‌پوش کشتی فرنگی قم گزینه اصلی حضور در پیکارهای جهانی است.

روح‌الله میکائیلی یاد آور شد: در وزن 84 کیلوگرم تیم ملی جوانان نیز محمدرضا رضایی دومین نماینده کشتی فرنگی قم در اردوی تیم ملی جوانان ایران است، در حالی که آرمان علیزاده از خوزستان و علیرضا شیخی از البرز رقبای وی در این وزن محسوب می‌شوند و این تیم به سرمربیگری حمید باوفا راهی پیکارهای جهانی 2017 خواهد رشد، رقابت‌هایی که دهم تا پانزدهم مرداد ماه در شهر تامپره فنلاند برگزار می‌شود.

 

* حضور 17 کشتی‌گیر در آخرین اردوی تیم ملی

در شرایطی که تمام اوزان اردوی فعلی تیم ملی کشتی فرنگی دارای دو ملی‌پوش هستند، در وزن 50 کیلوگرم پویا دادمرز و  مهرگان جهانگیری از خوزستان، در 55 کیلوگرم محمدجواد رضایی از قم و بهنام عبدولی از خوزستان و در وزن 60 کیلوگرم کرامت عبدولی به همراه یوسف حسین‌وند از خوزستان عضو تیم ملی به شمار می‌روند.

همچنین در وزن 66 کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد از خوزستان و علیرضا افتخاری از خراسان‌رضوی، در 74 کیلوگرم محمد شربی‌نیازی از خوزستان و محمدحسن حسینی از خراسان‌رضوی، در 84 کیلوگرم آرمان علیزاده از خوزستان، محمدرضا رضایی از قم و علیرضا شیخی از البرز عضو تیم ملی هستند.

در وزن 96 کیلوگرم اردوی نهایی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران نیز امیرمحمد نوروزی از تهران و سیداحسان اسماعیل‌پور از کرمان حضور دارند و نفرات حاضر در وزن 120 کیلوگرم این اردو نیز امین میرزازاده از خوزستان و امیرمحمد حاجی‌پور از مازندران هستند.

 

* فنلاند میزبان پیکارهای کشتی فرنگی جوانان جهان

تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران در حالی خود را برای حضور در پیکارهای جهانی 2017 آماده می‌کند که مسوولیت سرمربیگری این تیم بر عهده ملی‌پوش اسبق و قهرمان شناخته شده کشتی فرنگی ایران یعنی حمید باوفا است و مربیان تیم ملی نیز نفراتی همچون حسن حسین‌زاده، مهرداد اسفندیاری‌فر، روح‌الله میکائیلی از قم، مجتبی باباجان‌زاده  و ایوب علایی به شمار می‌روند.

در شرایطی که مسوولیت سرپرستی تیم ملی را مهدی شربیانی بر عهده دارد و بدن‌ساز این تیم محمدرضا صادقی است، رقابت‌های 2017 کشتی فرنگی و آزاد رده سنی جوانان جهان روزهای دهم تا پانزدهم مرداد ماه به میزبانی شهر تامپره فنلاند برگزار می‌شود.



انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcefx8n.jh8zoi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما