چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 51400

آیت الله خاتمی: لباس رهبری امت تنها بر قامت آیت‌الله خامنه‌ای زیبنده است

سعادت و سیادت کشور در گرو اطاعت از رهبری است
قم نيوز : قم نیوز: عضو هیأت رییسه خبرگان گفت: بنده به عنوان عضو و سخنگوی کمیسیون تحقیق و همچنین عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان این شهادت را می دهم که لباس رهبری تنها بر قامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای زیبنده است.
آیت الله خاتمی: لباس رهبری امت تنها بر قامت آیت‌الله خامنه‌ای زیبنده است
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، کارنامه مجلس خبرگان رهبری در دوره‌های گوناگون را درخشان توصیف کرد و به تبیین مهم‌ترین دستاوردهای این نهاد انقلابی پرداخت.

وی افزود: نهاد خبرگان از نهادهایی است که می توان آن را بیمه کننده نظام اسلامی در عرصه سیاسی دانست؛ سلام، درود و رحمت خداوند بر عزیزانی که در قانون اساسی نقش داشتند و این نهاد را در قانون اساسی قرار دادند.

عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که یکی از خروجی‌های نهاد خبرگان این است که رهبر نظام اسلامی که در رأس قرار دارد با واسطه از سوی مردم انتخاب می شود، اظهار داشت: تمام مقامات نظام با واسطه یا بدون واسطه منتخب مردم هستند.

وی ادامه داد: این روش جمهوریت به معنای دقیق کلمه است، نهادی شبیه خبرگان رهبری در 20 جای دیگر دنیا داریم اما تفاوت ها بسیار است، هیچ کجای دنیا پیدا نمی شود که بیش از 80 نفر مجتهد یا قریب الاجتهاد از سوی مردم انتخاب شده و عهده دار انتخاب رهبری باشند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که رهبر نظام اسلامی منتخب مردم به واسطه خبرگان است، ابراز داشت: سر این واسطه بودن حفظ حریم ولایت است، در کشورهای دیگر و کشور خود مشاهده کردیم که در انتخابات ریاست جمهوری چه صحنه های ناپسندی شکل می گیرد و چه حریم هایی شکسته می شود.

وی عنوان کرد: اگر همین اوضاع در انتخاب رهبر نظام هم پیش بیاید دیگر رهبری آن نفوذ کلام بایسته را نخواهد داشت، از این رو این تدبیر که رهبر نظام اسلامی با واسطه انتخاب شود تدبیری خردورزانه است که عزیزان مجلس خبرگان قانون اساسی تدارک دیده اند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به خدمات مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این که مجلس خبرگان در این 5 دوره چه خدماتی انجام داده شایسته صحبت و بررسی های طولانی است اما یک خدمت کلیدی مجلس خبرگان انتخاب رهبر شایسته پس از امام راحل عظیم الشأن است.

وی اضافه کرد: مجلس خبرگان، رهبری بزرگی را برگزیدند که هر روز درخشش خورشید وجودشان بیشتر می شود، امروز لباس رهبری امت تنها بر قامت رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای زیبنده است.

آیت‌الله خاتمی گفت: بنده به عنوان عضو و سخنگوی کمیسیون تحقیق و همچنین عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری این شهادت را می‌دهم که لباس رهبری تنها بر قامت رهبر معظم انقلاب زیبنده است حال برخی می گویند که مجلس خبرگان ثنای رهبری را می گوید.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) افزود: حضرت می فرمایند تعریف زیادی تملق محسوب می شود و کم گفتن انسان از ناتوانی و حسادت است، ما در عرصه اداره کشور بحمدالله بهترین را داریم و سعادت و سیادت کشور را در اطاعت از رهبر معظم انقلاب می دانیم.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjyxei.uqevyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما