پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : 51470
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد

وجود 100 خانه هلال در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم از افتتاح صدمین خانه هلال در استان قم خبر داد و گفت: پیش از ایجاد خانه‌های هلال در قم، مردم را آموزش داده و آن‌ها را تجهیز کردیم.
وجود 100 خانه هلال در استان قم
وجود 100 خانه هلال در استان قم
به گزارش قم نیوز، محمد گلفشان ظهر امروز در جلسه شورای معاونین جمعیت هلال احمر که در تالار امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های استان قم اظهار کرد: راه‌های مواصلاتی 17 استان از شهر قم می‌گذرد و این شهر به دلیل وجود حرم حضرت معصومه(س) و حوزه‌های علمیه از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: استان قم بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد و این استان دارای بیش از 25 هزار کیلومتر راه‌های مواصلاتی است، استان قم پنج شهر و پنج بخش دارد و مزار بیش از 400 امامزاده در این استان است و اتباع 116 کشور در استان قم زندگی می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: استان قم معین استان تهران در حوادث است و در این راستا باید استان قم تجهیز شود. همجواری این استان با فرودگاه امام خمینی(ره) موجب شده است که امکان ایجاد سوله‌های امدادی برای پوشش کشور در قم به وجود بیاید.

گلفشان با اشاره به ایجاد خانه‌های هلال در استان قم اظهار کرد: امروز صدمین خانه هلال در استان قم افتتاح شد. پیش از ایجاد خانه‌های هلال در قم، مردم را آموزش دادیم و آن‌ها را تجهیز کردیم. در سیل اردیبهشت ماه استان قم خانه‌های هلال توانستند که حادثه سیل را در استان مدیریت کنند و در آن سیل 28 نفر در سیل گرفتار شده بودند.

وی ادامه داد: در یخبندان زمستان سال گذشته استان قم هم که خودروها در منطقه کهک گیر افتاده بودند، خانه‌های هلال این مساله را ساماندهی کردند و هیچ مشکلی در این زمینه برای مردم به وجود نیامد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: طرح خادم با قوت در چندین منطقه شهر قم از جمله پردیسان در حال اجرا است و امیدواریم که تا سال 1400 تمام مناطق شهر را زیرپوشش طرح خادم قرار بدهیم.

گلفشان با اشاره به فعالیت جمعیت هلال احمر در بخش‌های قم اظهار کرد: در سه بخش استان، شعبه جمعیت هلال احمر راه اندازی شده است که این به دلیل ویژگی‌های خاص قم است، در منطقه جعفریه 13 دوره آموزشی را برگزار کردیم و در منطقه کهک هم پنج دوره آموزشی برگزار شد.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم با امکاناتی که داریم، در خدمت مردم باشیم، اگر تیم‌های امدادی را در بخش‌های استان قم داشته باشیم، این تیم‌ها می‌توانند که در صورت وقوع حوادث در شهر تهران به سرعت خودشان را به جنوب این شهر برسانند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: این جمعیت سه سال متوالی در برنامه اوقات فراغت دستگاه برتر استان قم است، استاندار قم عضو داوطلب جمعیت هلال احمر است و او در برنامه‌های این جمعیت به صورت گسترده حضور دارد.

گلفشان در پایان با اشاره به وضعیت ساختمان ستاد جمعیت هلال احمر استان قم خاطرنشان کرد: زمینی را برای این ساختمان اخذ کردیم و پروانه ساخت این ساختمان رایگان است، کار احداث ساختمان ستادی جمعیت هلال احمر استان قم به زودی شروع می‌شود و جمعیت هلال احمر کشور باید بودجه ای را برای احداث این ساختمان به استان قم اختصاص دهد.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcgzt9n.ak9qu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما