پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : 51482
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

قم قطب شعر آیینی کشور است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: با توجه به وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) و میزبانی شهر قم از کنگره ملی شعر کرامت، شاعران قمی حضور گسترده‌ای در این جشنواره داشته‌اند و قم را به عنوان قطب شعر آیینی کشور معرفی کردند.
قم قطب شعر آیینی کشور است
قم قطب شعر آیینی کشور است
به گزارش قم نیوز، سید موسی حسینی کاشانی ظهر امروز در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ملی شعر کرامت با آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) انجام شد، با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره هر ساله در بیش از 77 کشور و 31 استان برگزار می‌شود، امسال نیز طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده همه استان‌های کشور در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) مشارکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته استان قم بخش حدیث رضوی را دنبال کرده است، افزود: امسال توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کنگره ملی شعر کرامت به عنوان یک برنامه محوری برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در مورد اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه میلاد حضرت معصومه(س)، عنوان کرد: بسیاری از شاعران برای امام رضا(ع) شعر سروده‌اند درحالی که تعداد اشعاری که برای بانوی کریمه اهل بیت(ع) سروده می‌شود بسیار کم است که امیدواریم کنگره ملی شعر کرامت انگیزه شاعران را برای برطرف کردن این خلا افزایش دهد.

 وی با اشاره به کیفیت مطلوب آثار ارسال شده به جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) ادامه داد: تا کنون 211 اثر در بخش غزل، 84 اثر در بخش مثنوی و 39 اثر در بخش ویژه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که مجموع آثار 350 مورد بوده است.

حسینی کاشانی افزود: با توجه به استقبال مطلوب شاعران استان‌های مختلف از کنگره ملی شعر کرامت برای آثار برگزیده هدایای نفیسی در نظر گرفته شده است اما پاداش اصلی را ائمه اطهار(ع) به شاعران می‌دهند.

وی در پایان با بیان اینکه امسال شاعران قمی حضور چشم‌گیری در جشنواره شعر کرامت داشته‌اند، گفت: با توجه به وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) و میزبانی شهر قم از کنگره ملی شعر کرامت، شاعران قمی حضور گسترده‌ای در این جشنواره داشته‌اند و قم را به عنوان قطب شعر آیینی کشور معرفی کردند، همچنین 100 اثر برگزیده این جشنواره در یک مجموعه مشخص برای علاقمندان به شعر و هنر به چاپ می‌رسد.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcj8xei.uqevozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما