جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۲
کد مطلب : 51498
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
واشنگتن پست نوشت:

افزایش اسلام‌هراسی در آمریکا

دو سوم مسلمانان آمریکا رفتار ترامپ را غیردوستانه می‌دانند
قم نيوز : قم نیوز: یک مطالعه جدید که توسط مرکز تحقیقاتی پیو و از طریق مصاحبه تلفنی با ۱۰۰۱ مسلمان انجام گرفته نشان می‌دهد که تبعیض علیه مسلمانان در ایالات متحده رو به افزایش است.
افزایش اسلام‌هراسی در آمریکا/ دو سوم مسلمانان آمریکا رفتار ترامپ را غیردوستانه می‌دانند
افزایش اسلام‌هراسی در آمریکا/ دو سوم مسلمانان آمریکا رفتار ترامپ را غیردوستانه می‌دانند
به گزارش قم نیوز، یک مطالعه جدید توسط موسسه تحقیقاتی پیو نشان می‌دهد، تبعیض علیه مسلمانان در آمریکا رو به افزایش است.

مرکز تحقیقاتی پیو امروز نتایج این نظرسنجی جدید سراسری در آمریکا در رابطه با مسلمانان را منتشر کرد که حس گسترده‌ای از اضطراب و نگرانی در رابطه با مسلمانان ساکن ایالات متحده را ایجاد می‌کند.

محققان این مطالعه می‌نویسند: به طور کلی مسلمانان در ایالات متحده تبعیض‌های زیادی علیه گروه مذهبی خود درک می‌‌کنند و به نظر می‌رسد که رئیس جمهور آمریکا و آمریکایی‌های دیگر نیز اسلام را بخشی از جامعه اصلی آمریکا نمی‌بینند.

 خطای نظر سنجی کمتر از یک درصد است

این نظرسنجی در فاصله زمانی ماه‌های ژانویه و می 2017 از طریق مصاحبه تلفنی با 1001 مسلمان بالغ انجام گرفته است و دارای حاشیه خطای نمونه گیری 0.6 است.

براساس داده‌های این نظرسنجی تبعیض علیه مسلمانان در آمریکا رو به افزایش است و 48% شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که در یک سال گذشته حداقل 1 بار در معرض تبعیض قرار گرفته‌اند.

درصد بالایی از مسلمانان یعنی 75% نیز گفته‌اند که اسلام‌هراسی و تبعیض نژادی زیادی علیه مسلمانان در ایالات متحده وجود دارد و تقریبا دو سوم آن‌ها نیز رفتار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه مسلمانان را غیردوستانه خوانده‌اند، این درحالی که تنها 4% در سال 2011 چنین نظری در رابطه با باراک اوباما داشتند. دوسوم مسلمانان نیز گفته‌اند که از مسیری که ملت آمریکا در پیش گرفته رضایت ندارند.

ایالات متحده اسلام را جزئی از جریان اصلی جامعه نمی‌پذیرد

دوسوم مسلمانان آمریکایی هم گفته‌اند که عامه آمریکا اسلام را بخشی از جریان اصلی جامعه به رسمیت نمی‌پذیرد.

یک مرد مسلمان پناهنده که نخواست نامش فاش شود در مصاحبه با پیو گفت: با آغاز فرمان اجرایی «منع ورود مسلمانان به آمریکا» که توسط دونالد ترامپ علیه شهروندان 7 کشور مسلمان تصویب شد، احساس کرده که مقامات آمریکایی کمپینی رسمی برای شکنجه و آزار و اذیت مسلمانان راه‌اندازی کرده‌اند.

رسانه‌های آمریکا انعکاس ناعادلانه‌ای از مسلمانان دارند

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ترامپ تنها منبع عدم اعتماد نیست، بلکه از هر 10 مسلمان، 6 نفر آنان معتقدند که رسانه‌های جمعی در آمریکا انعکاس ناعادلانه‌ای از مسلمانان نشان می‌دهند.

به علاوه یک سوم مسلمانان نیز گفته‌اند که در 1 سال گذشته حداقل یک بار مورد ظن و گمان قرار گرفته‌اند که این رقم نسبت به نظرسنجی سال 2007 پیو بالاترین رقم را نشان می‌دهند. از هر 5 نفر، 1 نفر با اسامی توهین آمیز خطاب قرار گرفته‌اند و درصد بالایی شعارنویسی‌های ضداسلامی دیده‌اند. 6% نیز گفته‌اند به طور فیزیکی مورد تهدید و حمله قرار گرفته‌اند.

همچنین براساس این نظرسنجی، مسلمانانی که به شکلی بیشتر ظاهر اسلامی داشته‌اند، به ویژه زنان مسلمان به سبب حجاب‌شان بیشتر در معرض اسلام‌هراسی و تبعیض نیز قرار گرفته‌اند.

یک سوم نیز در سخنان‌شان ترس از شنود شدن تلفن‌هایشان توسط دولت را ابراز کرده‌اند. به علاوه 30% شرکت‌کنندگان گفته‌اند دولت آمریکا مسلمانان بی‌گناه را به گمان تهدید تروریستی مورد پیگرد قرار می‌دهند و مسلمانان بازداشت شده توسط دولت تهدیدی محسوب نمی‌شده‌اند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcg7t9n.ak9qy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما