?>?> آیت الله مکارم شیرازی: آیت‌الله مشکینی نقشی موثر در حوادث مهم و پیچیده انقلاب داشت | قم نیوز
جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 51517
منبع : خبرگزاری فارس

آیت الله مکارم شیرازی: آیت‌الله مشکینی نقشی موثر در حوادث مهم و پیچیده انقلاب داشت

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله مکارم شیرازی با صدور پیامی به مناسبت فرا رسیدن سالگرد ارتحال آیت الله مشکینی، یاد و نام امام جمعه فقید قم را گرامی داشت.
آیت الله مکارم شیرازی: آیت‌الله مشکینی نقشی موثر در حوادث مهم و پیچیده انقلاب داشت
به گزارش قم نیوز، در پیام آیت الله مکارم شیرازی آمده است: آیت‌الله مشکینی (رحمه‌الله علیه) عالمی برجسته، روحانی پرنفوذ، و از پیشگامان انقلاب محسوب می‌شد که صلابت، شجاعت و حسن نیت او زبانزد عام و خاص بود.

در این پیام آمده است: اینجانب قبل از انقلاب ایشان را به‌عنوان مدرسی بسیار موفق می‌دانستم، در حوزه درس او شاگردان فراوانی جمع می‌شدند و به او عشق می‌ورزیدند و از بیان رسا و عمیق او بهره فراوان می‌بردند. بعد از انقلاب شخصیت انقلابی او آشکار شد و در حوادث بسیار مهم و پیچیده انقلاب، در مقابل طوفان‌هایی که در آن زمان بود باشهامت ایستاد و از خود فداکاری بی‌نظیری نشان داد.

در این پیام تصریح شده است: او یک معلم اخلاق بود و اعتقاد داشت تا تحولی در اخلاق طلاب پیدا نشود، جامعه را نمی‌توان اصلاح کرد. کتاب بسیار مفیدی در زمینه اخلاق بنام المواعظ العددیه تألیف کرد که اثر عمیق داشت.

در این پیام خاطرنشان شده است: زندگانی او بسیار ساده و بدون تشریفات بود و این سادگی خود درس عملی برای طلاب محسوب می‌شد. او در تشکیل مدرسه معروف حقانی که انقلابیون برجسته‌ای از آن برخاستند، سهیم بود. از دروس بزرگانی همچون آیت‌الله‌ العظمی بروجردی و آیت‌ الله‌العظمی حجت کوه کمره ای و سایر بزرگان حوزه علمیه استفاده وافر کرد. آثار مکتوب مهمی از خود یادگار گذاشت ازجمله کارهای برجسته او تلخیص‌های جالبی بود که بر کتب مهم درسی از جمله مکاسب مرحوم شیخ انصاری نگاشت.

در پایان این پیام تصریح شده است: یاد و خاطره این مرد بزرگ فراموش نشده و در تاریخ حوزه و انقلاب به یادگار خواهد ماند.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdciywaw.t1azz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما