شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 51536

عظمت حضرت معصومه از دیدگاه آیت الله جوادی آملی

قم نيوز : قم نیوز: حضرت آیت الله جوادی آملی به تبیین عظمت مقام حضرت فاطمه معصومه(س) پرداخت و گفت: وجود مبارک فاطمه معصومه(س) از آن جهت که در بیت امامت، ولایت، رسالت و کرامت به دنیا آمده است یک فخر است.
عظمت حضرت معصومه از دیدگاه آیت الله جوادی آملی
به گزارش قم نیوز، همزمان با ایام میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، جمعی از خدام حرم کریمه اهل بیت(س) با حضور در شهرستان دماوند با حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی دیدار کردند.

در این دیدار آیت الله جوادی آملی با تبریک آغاز دهه کرامت، بیان داشت: وجود مبارک فاطمه معصومه(س) از آن جهت که در بیت امامت، ولایت، رسالت و کرامت به دنیا آمده است یک فخر است ولی بهره برداری متقابل این کریمه از این ذوات قدسی فخر دیگر و مهمتری است.

وی با اشاره به زیارت نامه فاطمه معصومه(س)، گفت: علی بن موسی الرضا علیه السلام در زیارت کریمه اهل بیت(علیهم السلام) به ما می گوید به فاطمه معصومه(س) عرض ادب کنید و بگویید: « السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ وَلِيِّ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكِ يَا أُخْتَ وَلِيِّ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكِ يَا عَمَّةَ وَلِيِّ اللَّهِ»؛ سلام بر تو ای دختر ولی الله! سلام بر تو ای خواهر ولی الله! سلام بر تو یا عمه ولی الله؛ یعنی فاطمه معصومه از سه حوزه از ولایت بهره بردند.

استاد برجسته تفسیر ادامه داد: بودند کسانی که در همین خاندان به دنیا آمدند ولی این بهره ها نصیب آنها نشد چرا که فاطمه معصومه (س) نه تنها دختر موسی بن جعفر(ع) است، بلکه دختر ولی الله است.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان روایتی از حضرت علی علیه السلام خاطرنشان کرد: بودند کسانی که اعتراض کردند و گفتند ابن حنفیه هم فرزند علی بن ابیطالب(ع) است، حسن و حسین(ع) هم فرزند ایشان هستند پس چه فرقی میان اینهاست؟! حضرت در پاسخ فرمودند او فرزند من است اما حسن و حسین از نفس و جان من هستند! خیلی فرق است بین فرزند امام بودن و جان امام بودن.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فرزند معنوی ائمه شدن را مقدور همه افراد دانست و تصریح کرد: همه افراد يك شخصيت حقيقي دارند و يك شخصيت حقوقي، شخصيت حقيقي اينها همان شناسنامه‌ اينهاست که پدر و مادر برای آنها گرفته اند، اما شخصيت حقوقي افراد را می توانند خودشان انتخاب کنند، وجود مبارك پيغمبر درباره خودش و وجود مبارك حضرت علي(عليهما الصلاة و عليهما السلام) فرمود: من و علي‌بن‌ابيطالب پدران اين امّتيم. حضرت فرمود من و علي‌بن‌ابيطالب حاضريم شما را به فرزندي قبول كنيم، شما بياييد فرزند ما بشويد! و اين راه باز است و اختصاصي به سلمان و اباذر و اينها ندارد. اگر کسی به دستورهاي اهل بیت(ع) عمل كند و از علوم اينها استفاده کند فرزند آنان است.

استاد اخلاق حوزه ادامه داد: اینکه علم از قم نشأت می گیرد و به جهان می رسد، اینکه انقلاب و امام(ره) از قم بر می خیزد و اینکه قم هم اینک ثقل تولید علم در جهان اسلام است همه اینها به برکت مضجع نورانی همین ذات مقدسه فاطمه معصومه(س) است، همه ایران مدیون این مضجع شریفند و همه ما خواستار شفاعت او هستیم که انشاالله نصیب همه ما گردد.

انتهای پیام  / 136
https://qomnews.ir/vdcjmiei.uqevtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما