شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 51551
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اعلام کرد:

جابجایی 300 اصله درخت به روش روت‌باکس در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از جابجایی 300 اصله درخت به روش روت‌باکس در قم خبر داد.
جابجایی 300 اصله درخت به روش روت‌باکس در قم
جابجایی 300 اصله درخت به روش روت‌باکس در قم
به گزارش قم نیوز، پیام جوادیان با اشاره به اجرای عملیات جابجایی و انتقال درختان به روش روت‌باکس در شهر قم، گفت: این روش در سال 91 به صورت مشترک با گروه باغبانی و فضای سبز دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز نمودیم و سال بعد هزار و 800 اصله درخت در یکی از پروژه‌های عمرانی جابجا شد که امروز توانستیم این تکنولوژی را وارد شهر قم کنیم.

وی با بیان اینکه تمام درختان در مسیر پروژه‌های عمرانی به این روش جابجا می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 300 اصله درخت در شهر قم جابجا شده که عمده آنها سالم باقی مانده است.

جوادیان با بیان اینکه قصد داریم در پروژه‌های شهری که رفیوژ یا درخت وجود ندارد به صورت نمادین از این درختان استفاده شود، افزود: در پروژه‌های شهدای مدافع حرم و مقداد درختان به همین روش جابجا شده‌اند.

وی گفت: باکس این درختان در حال حاضر دو برابر ریشه حجم دارد که این قابلیت وجود دارد که باکس‌ها جابجا شده و بزرگتر شوند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم درختان فضای باز مصلی قدس را از نمونه‌های جابجا شده از پروژه‌های عمرانی شهر دانست و تصریح کرد: بعد از یکسال نگهداری ویژه این درختان قابل انتقال ثابت هستند و به همین منظور در حال حاضر بخشی از آنها در فضاهایی چون محوطه مصلی قرار داده شده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgqn9n.ak9qn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما