شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 51553
منبع : خبرگزاری فارس

میکائیلی و رضایی مسافران کشتی قم در سفر به اروپا

قم نيوز : قم نیوز: کشتی استان قم بعد از کسب دو سهمیه و یک نشان طلا از رقابت‌های آسیایی 2017 اکنون آماده یک سفر اروپایی و تکرار موفقیت‌های خود است.
میکائیلی و رضایی مسافران کشتی قم در سفر به اروپا
میکائیلی و رضایی مسافران کشتی قم در سفر به اروپا
به گزارش قم نیوز، حضور ثابت کشتی‌گیران قم در ترکیب تیم‌های ملی اعزامی به رقابت‌های برون‌مرزی چند سال اخیر با عضویت یک مربی و یک کشتی‌گیر در جمع ملی‌پوشان حاضر در رقابت‌های آسیایی 2017 استمرار یافت و اکنون با سفر به مسابقات جهانی تداوم دارد.

کشتی به واسطه سرمایه‌گذاری وسیعی که روی رده‌های سنی پایه انجام می‌دهد، در یک دهه اخیر همواره در اوج قرار داشته و یکی از ورزش‌های موفقی است که هر ساله علاقمندان به ورزش در قم انتظار کسب مدال و درخشش استعدادهای آن در میادین داخلی و برون‌مرزی را دارند.

 

* نریمان:‌ قم در جمع استان‌های موفق کشتی ایران است

رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان استان قم به خبرنگار فارس گفت: خوشبختانه کشتی‌گیران قم تقریبا هر ساله در تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف اعم از نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان رشته فرنگی حضوری ثابت دارند و در اکثر اردوها و همچنین اعزام‌ها به رقابت‌های بین‌المللی، آسیایی، جهانی و جام جهانی کشتی نام نمایندگان قم به چشم می‌خورد.

حمید نریمان خاطرنشان کرد: علاوه بر اعزام‌های متوالی و متنوع کشتی قم به رقابت‌های برون‌مرزی سال‌های اخیر که بیشتر در رده‌های سنی پایه انجام شده، مدال‌های متنوع و رنگارنگی توسط کشتی‌گیران مستعد قم از رقابت‌های جهانی و آسیایی به دست آمده و قم را در جمع استان‌های موفق کشتی ایران قرار داده است.

 

* وزیری: مدال‌آوری کشتی قم از میادین آسیایی در سال 96 ادامه یافت

رئیس هیأت‌ کشتی استان قم نیز به مرور موفقیت‌های کشتی‌گیران قم پرداخت و افزود: سال گذشته یک مدال از رقابت‌های کشتی فرنگی 2016 نوجوانان قهرمانی آسیا توسط رضا مردی نصیب کشتی قم شد و دو کشتی‌گیر جوان قم یعنی علیرضا نجاتی و مهدی ابراهیمی نیز به ترتیب نشان‌های برنز و طلای پیکارهای قهرمانی جوانان آسیا را برای کشتی قم به ارمغان آوردند.

محسن وزیری در ادامه به تداوم مدال‌آوری کشتی‌گیران قم از میادین آسیایی اشاره کرد و یاد آور شد: امسال نیز بار دیگر استان قم در ترکیب تیم ملی اعزامی ایران به رقابت‌های کشتی فرنگی 2017 رده سنی جوانان آسیا نماینده داشت، یک نماینده قم روح‌الله میکائیلی مربی مطرح کشتی قم در جمع کادر فنی به عنوان مربی تیم ملی و یک نماینده دیگر در جمع ملی‌پوشان محمدجواد رضایی در وزن 55 کیلوگرم بود که توانست با شایستگی مدال طلای آسیا را به دست بیاورد.

 

* اعزام فرنگی‌کار قم به کشتی 2017 دنیا

اما بعد از درخشش در پیکارهای امسال کشتی فرنگی جوانان آسیا، اکنون یک فرصت دیگر نصیب کشتی قم شده و فرنگی‌کار جوان و طلایی این رشته با سفر به مسابقات جهانی، روز پانزدهم مرداد ماه در تلاش برای کسب مدال از پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان به روی تشک می‌رود.

محمدجواد رضایی نماینده کشتی‌گیران مستعد و پرتوان استان قم در تیم ملی اعزامی رده سنی جوانان ایران به پیکارهای 2017 کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان است و خانواده کشتی قم بعد از مدال آسیایی رضایی که خرداد امسال کسب کرد، اکنون انتظار موفقیت و تکرار مدال‌های خوشرنگ وی از رقابت‌های جهانی را دارند.

 

* دومین تجربه جهانی کشتی‌گیر جوان قم

این در حالی است که رضایی کشتی‌گیری بسیار توانمند است که دومین حضور در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان را تجربه می‌کند زیرا پیش از این در سال 2015 به عنوان عضو تیم ملی نوجوانان ایران راهی پیکارهای جهانی شده بود و این بار با تیم ملی جوانان اعزام می‌شود.

همچنین رضایی دو مدال آسیایی در کارنامه دارد، این کشتی‌گیر آینده‌دار در سال 2015 همراه با تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران موفق به کسب نشان نقره پیکارهای قهرمانی قاره کهن شد و در سال جاری نیز نشان طلای مسابقات 2017 جوانان آسیا را بر گردن آویخت.

 

* قهرمانی رضایی در کشتی فرنگی 2017 آسیا

این فرنگی‌کار مدال‌آور قم بهار امسال همراه با تیم ملی جوانان راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا شد و توانست با قدرت و توان بسیار بالا تک تک رقبا را شکست داده و مقام قهرمانی همراه با نشان طلای پیکارهای آسیایی را برای کشتی قم و کشورمان به ارمغان بیاورد.

قهرمانی در پیکارهای آسیایی سال جاری، مجوز اعزام به رقابت‌های 2017 قهرمانی جهان را نیز برای رضایی به دنبال داشت و رضایی روز پانزدهم مرداد ماه در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان به میزبانی فنلاند برابر حریفان خود به روی تشک خواهد رفت.

محمدجواد رضایی در سال 2015 نیز نماینده کشتی فرنگی ایران در وزن 46 کیلوگرم پیکارهای قهرمانی نوجوانان جهان بود اما اکنون در وزن 55 کیلوگرم تیم ملی جوانان کشورمان کشتی می‌گیرد و یکی از بخت‌های اصلی کسب مقام و مدال برای تیم ملی اعزامی ایران به شمار می‌رود.

 

* رضایی: میکائیلی مربی کشتی قم در رقابت‌های جهانی است

نایب‌رئیس هیأت‌ کشتی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه روح‌الله میکائیلی و محمدجواد رضایی نمایندگان قم در سفر به مسابقات جهانی کشتی در قاره اروپا هستند، افزود: روح‌الله میکائیلی مربی نام‌آشنا و مطرحی در کشتی ایران است که سابقه مربیگری در تیم‌های ملی تمام رده‌های سنی پایه ایران دارد و بارها به رقابت‌های بین‌المللی، آسیایی و جهانی این رشته اعزام شده است.

احمد رضایی ادامه داد: میکائیلی همین امسال در مسابقات 2017 کشتی فرنگی قهرمانی جوانان آسیا مربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران بود و علاقمندان به کشتی، این مربی را به عنوان یکی از سه مربی برتر و شاخص کشتی فرنگی ایران در سال 1395 نیز می‌شناسند.

نایب‌رئیس هیأت‌ کشتی استان قم اضافه کرد: یکی از بهترین‌ کشتی‌گیران چند سال اخیر فرنگی قم یعنی محمدجواد رضایی در وزن 55 کیلوگرم نماینده کشتی قم در اردوی تیم اعزامی ایران به پیکارهای 2017 کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان است و همراه با میکائیلی راهی اروپا خواهد شد.

 

* جانقلی: فرنگی‌کار قم 15 مرداد روی تشک جهانی حاضر می‌شود

دبیر هیأت‌ کشتی استان قم در بخش پایانی این گزارش راجع به زمان برگزاری رقابت‌های جهانی امسال به خبرنگار فارس گفت: مسابقات 2017 کشتی جوانان قهرمانی جهان روزهای نهم تا یازدهم مرداد ماه در رشته کشتی آزاد و روزهای 13 تا 15 همین ماه در رشته کشتی فرنگی به میزبانی سالن مرکزی شهر تامپره فنلاند برگزار می‌شود.

علی جانقلی در ادامه با اشاره به برنامه این رقابت‌ها به وقت ایران، افزود: روز جمعه سیزدهم مرداد از ساعت 18:45 تا 19:15 وزن‌کشی اوزان 50، 60، 74 و 96 کیلوگرم کشتی فرنگی انجام می‌شود و رقابت‌های این اوزان روز شنبه چهاردهم مرداد به انجام خواهد رسید.

وی در پایان یاد آور شد: در روز نخست برگزاری پیکارهای رشته فرنگی، وزن‌کشی اوزان 55، 66، 84 و 120 کیلوگرم این رشته نیز انجام می‌شود و محمدجواد رضایی فرنگی‌کار قمی وزن 55 کیلوگرم تیم ملی ایران نیز برای شناخت حریفان خود به روی تشک می‌رود تا روز یکشنبه 15 مرداد با آنها برای کسب مدال سرشاخ شود.
انتهای پیام / 137

https://qomnews.ir/vdcipwaw.t1azw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما