شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : 51564
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

مدیرکل اوقاف قم: اغلب گردشگران خارجی برای زیارت به ایران می آیند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اهمیت توجه به گردشگری مذهبی مهمترین دلیل حضور گردشگران خارجی در ایران را زیارت امام رضا(ع) و امامزادگان شریف دانست.
مدیرکل اوقاف قم: اغلب گردشگران خارجی برای زیارت به ایران می آیند
مدیرکل اوقاف قم: اغلب گردشگران خارجی برای زیارت به ایران می آیند
به گزارش قم نیوز، حجت‎الاسلام والمسلمین حسینی مقدم پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم امامزاده موسی مبرقع(ع) در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی(ع) گفت: اگر گردشگری مذهبی را در کشور حذف کنیم، قطعا آمار قابل ارایه ای در زمینه گردشگران به کشور نداریم؛ در این وضعیت که استکبارگران ما را تحریم کرده‎اند، باید به اقتصاد مقاومتی روی آورد و یکی از زمینه‎های تحقق این رویکرد مساله گردشگری مذهبی است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم بیان کرد: یکی از کارآمدترین راه حل‎های مشکلات اقتصادی، مقوله مهم گردشگری مذهبی است.

وی افزود: بیشترین گردشگران در ایران را مجموعه ارادتمندان اهل بیت(ع) از کشورهایی نظیر عراق و پاکستان و هندوستان و ... هستند؛ این افراد محبان اهل بیت(ع) بوده و به عشق این بزرگان هزاران کیلومتر راه را می‎پیمایند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم بیان کرد: اگر بخواهیم از ظرفیت امامزادگان استفاده کنیم باید به زیرساخت‎های آنها توجه کنیم؛ طرح توسعه حرم حضرت موسی مبرقع که از برکات سفر رهبری به قم است ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه ایجاد کرده است.

وی گفت: پس از اجرای طرح توسعه این حرم مطهر شاهد تجلی بیشتر سه قطب بزرگ فرهنگی در قم یعنی حرم مطهر، جمکران و حرم حضرت موسی مبرقع(ع) خواهیم بود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaymnm.49n6i15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما