يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۲
کد مطلب : 51619
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تبیین کرد:

ویژگی های مهم «مومن انقلابی»

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: مؤمنان انقلابی مانند حضرت علی(ع) در برابر زیاده خواهی برادر خود هم می ایستند، لذا مسئولان نظام باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر اطرافیان و بستگان آنان زیاده خواهی کردند، قاطعانه جلوی آن ها بایستند.
ویژگی های مهم «مومن انقلابی»
ویژگی های مهم «مومن انقلابی»
به گزارش  قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین مهدی ماندگاری در ششمین برنامه جشن های شکوه رضوان، در حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع)، به تبیین نقش امام رضا(ع) و سایر امامزادگان در ایران اسلامی و گسترش فرهنگ تشیع پرداخت.

وی با اشاره به آیه 54 سوره مبارکه مائده گفت: مردم ولایتمدار و مُحب اهل بیت(ع) ایران اسلامی مصداق این آیه شریفه هستند و امروز ثمره آن را می بینیم که مردم فداکار ایران 232 هزار شهید در راه اسلام تقدیم کردند.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه این افتخار به وسیله امام رضا(ع) نصیب ما شده و همه باید از حضرت تشکر کنیم، گفت: اگر این امامزادگان به ایران نمی آمدند، مشخص نبود حکومت های عباسی و اموی چه بلایی سر ما می آوردند، هجرت تاریخی این امام همام سبب ساز حضور امامزادگان در کشور شد و به برکت حضور حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در ایران امروز حوزه علمیه قم منبع رزق معنوی در کل جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تصریح کرد: حضور خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در ایران باعث گسترش اسلام ناب محمدی و فرهنگ ناب اهل بیت(ع) در سراسر ایران شد.

وی با اشاره به اینکه آیات قرآن کریم برای همیشه زنده و متناسب با هر دورانی است، گفت: عده ای سفارش پیامبر(ص) را روی زمین گذاشتند و اولاد و جانشینان ایشان را همراهی نکردند و مورد خطاب خدا قرار گرفتند که اگر در دفاع از ارزش ها کوتاهی کنند، ما آن ها را عوض خواهیم کرد.

این کارشناس مذهبی، حرم مطهر رضوی را پایگاه تربیت مؤمنان انقلابی دانست و افزود: مؤمنان انقلابی  مانند حضرت علی(ع) در برابر زیاده خواهی برادر خود می ایستند، لذا مسئولان نظام اسلامی باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر اطرافیان و بستگان آنان زیاده خواهی کردند، قاطعانه جلوی آن ها بایستند.

وی، معیار ارتباط مومن انقلابی را ایمان و کفر برشمرد و افزود: متأسفانه برخی از افراد به جای آنکه معیار ارتباطشان ایمان باشد، بر اساس قدرت، ثروت و سلیقه های شخصی عمل می کنند.

وی با بیان اینکه ملاک دوستی با دیگران باید دوستی خدا و اهل بیت(ع) باشد، گفت: یکی دیگر از ویژگی های مومن انقلابی عمل مجاهدانه است و اگر انقلاب اسلامی پیروز شد، به خاطر حضور آحاد مردم در صحنه بود؛ امروز هم اگر همه مردم مجاهدانه به میدان بیایند مشکلات کشور مرتفع خواهد شد.

به گفته رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا، حرم مطهر رضوی و سایر امامزادگان باید تبدیل به قطب فرهنگی و معنوی شود، لذا متولیان این آستان های مقدس باید توجه داشته باشند که برنامه های این فضاها شور و شعور معنوی را همراه با هم نشر دهند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb90bs.rhb88piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما