دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 51632
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل بهزیستی استان قم تاکید کرد

لزوم مناسب‌سازی محیط شهری برای معلولان و سالمندان

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بهزیستی استان قم بر مناسب سازی محیط شهری برای معلولان و سالمندان تاکید کرد و گفت: در ساخت و سازهای شهری به ویژه در معابر عمومی باید به وضعیت این افراد توجه داشته باشیم تا زمانی که آنها در هنگام تردد در سطح شهر هستند با کمترین مشکل مواجه باشند.
لزوم مناسب‌سازی محیط شهری برای معلولان و سالمندان
به گزارش قم نیوز، رضا سلیقه، با اشاره به اینکه نگاه به موضوع توسعه مراکز اداره‌کل بهزیستی استان قم نگاه خانواده‌محور است، اظهار کرد: تمایل به افزایش مراکز شبانه روزی نداریم چرا که اعتقاد داریم، اگر معلول در کنار خانواده حمایت شود روند پیشرفت بهتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اکنون مراکز اداره‌کل بهزیستی استان قم از سالمندان و معلولان پذیرش دارند، تصریح کرد:10  درصد جامعه را معلولان و سالمندان تشکیل می‌دهند به همین علت همه دستگاه‌ها موظف هستند در خدماتی که ارائه می‌دهند این جمعیت را در نظر داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان قم بر مناسب سازی محیط شهری برای معلولان و سالمندان تاکید کرد و گفت: در ساخت و سازهای شهری به ویژه در معابر عمومی باید به وضعیت این افراد توجه داشته باشیم تا زمانی که آنها در هنگام تردد در سطح شهر هستند با کمترین مشکل مواجه باشند.

وی با اشاره به اینکه شعار شهر بدون مانع هنوز محقق نشده است، تصریح کرد: وضعیت اتوبوس‌های داخل شهری همچنان برای تردد افراد معلول مناسب نیست و بانک‌ها موظف هستند دستگاه‌های عابر بانک را در محلی قرار دهند که یک فرد معلول بتواند از آنها استفاده کند.

سلیقه یادآور شد: افرادی که سال‌هاست مغفول واقع شده‌اند و نگاهی نسبت به آنها نبوده است، اکنون باید مورد توجه قرار گیرند. فردی که به علت نامطلوب بودن وضعیت معابر عمومی خانه‌نشین شده عضوی از جامعه است که باید برای رفع مشکل او نیز فکر کنیم تا معلولیت عامل محدودیت نشود.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcgx39n.ak9qw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما