پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 51779
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
شهردار قم تاکید کرد:

لزوم تجهیز ظرفیت‌های موجود شهر قم برای استفاده اختصاصی بانوان

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود شهر در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی گفت: این آمادگی را داریم که مدارس استان و فضاهای مختص بانوان را با وسایل ورزشی تجهیز کنیم.
لزوم تجهیز ظرفیت‌های موجود شهر قم برای استفاده اختصاصی بانوان
لزوم تجهیز ظرفیت‌های موجود شهر قم برای استفاده اختصاصی بانوان
به گزارش قم نیوز، دکتر سقائیان‌نژاد در دیدار با بانوان مشاور ادارات و نهادهای استان قم، ضمن تبریک دهه کرامت، با اشاره به جایگاه زن در اسلام گفت: در تعریف جایگاه زن در اسلام همین قدر کافی است که ببینیم بخشی از دهه کرامت به واسطه وجود بانویی ارزشمند در شهر قم شکل گرفته است.

وی نقش زن در جامعه اسلامی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: به همان نسبت که به دنبال خدمت‌رسانی به عموم جامعه هستیم که مردان از این خدمات راحت‌تر استفاده می‌کنند باید به دنبال ایجاد امکانات اختصاصی نیز برای زنان باشیم.
وی با بیان اینکه کرامت قم به دلیل کرامت فاطمه معصومه(س) است افزود: تمام این مسائل توجه اسلام به جایگاه زن و قدر و منزلت بانوان را نشان می‌دهد.

شهردار قم با تاکید بر ضرورت توسعه مسجد محوری در شهر قم اظهار کرد: امروز استکبار جهانی، آمریکا و صهیونیسم به دنبال توسعه فرهنگ لیبرالیسم هستند که مقابل فرهنگ مسجد و فرهنگ غنی اسلامی است.

وی با بیان اینکه امروز فرهنگ غرب در جهان در حال گسترش است گفت: استکبار به دنبال یکسان‌کردن فرهنگ‌ها هستند و اگر نظام اسلامی مورد تاثیر این فرهنگ قرار نگرفته به این خاطر است که زیربنایی این نظام مقدس دین و فرهنگ اسلامی است و به همین خاطر ما بر رویکرد مسجد محوری تاکید داریم.

وی با تاکید بر اینکه قم از نظر زیربنایی کمبودهای فراوانی دارد گفت: ما مجبور هستیم که اولویت کاری خود را در حوزه بهبود امور زیربنایی قرار دهیم و به مرور نیز در حوزه زیرساخت‌های ورزشی و تفریحی بانوان نیز اقدام کنیم.

شهردار قم به کلنگ‌زنی احداث 14 مجموعه فرهنگی ورزشی در شهر اشاره کرد و افزود: امسال شهرداری 150 میلیارد تومان در حوزه ورزش هزینه خواهد کرد و چهار زمین روباز نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: با بهره‌برداری از این فضاها بسیاری از چالش‌های اجتماعی که امروز با آنها روبه‌رو هستیم کاهش پیدا خواهد کرد.

سقائیان‌نژاد اذعان کرد: ما تنها نمی‌توانیم حرکت سلبی داشته باشیم و باید فضاهایی را برای تفریح جوانان فراهم کنیم که آنها به سمت آسیب‌های اجتماعی جذب نشوند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود شهر در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی بیان کرد: این آمادگی را داریم که مدارس استان و فضاهای مختص بانوان را با وسایل ورزشی تجهیز کنیم.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات ترافیکی و تسهیل عبور و مرور مردم در هسته مرکزی شهر خاطرنشان کرد: بخش عمده توان مدیریت شهری معطوف به این مساله شده و متولیان بانوان استان با این وجود باید پیگیری بیشتری داشته باشند تا بتوان از امکانات و ظرفیت‌های موجود شهر برای ارائه خدمات به زنان استفاده کرد.

شهردار قم در بخش دیگری از سخنان خود به پیگیری بحث فعال شدن تالار مرکزی شهر قم اشاره کرد و افزود: این تالار ظرفیتی ویژه در شهر قم است که در حال حاضر به طور کامل از آن استفاده نمی‌شود؛ با جلساتی که با وزیر ارشاد داشتیم به دنبال این هستیم که تالار شهر همه روزه فعال بوده و به مردم خصوصا بانوان خدمات رسانی کند.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت خوبی در شهر قم از نظر خدمت رسانی به بانوان وجود ندارد گفت: هیچ تفاوتی در جامعه اسلامی بین مرد و زن وجود ندارد و به همان نسبت که برای مردان خدمات و امکانات تامین می‌شود باید برای زنان نیز تامین شود تا آنها درگیر مشکلات و بیماری‌ها نشوند.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌های موجود شهر برای خدمات رسانی به بانوان بالفعل شوند گفت: حدود 182 محله در قم وجود دارد و در هر محله باید تلاش کنیم و فضایی را برای بانوان ایجاد کنیم با بتوانند به تفریح و ورزش بپردازند.

وی ایجاد ایستگاه‌های ورزشی مختص بانوان در محلات شهر را امری ضروری خواند و افزود: اینگونه فعالیت‌ها هزینه زیادی ندارد و نیازمند برنامه ریزی نرم‌افزاری است چرا که در شهر قم زیرساخت‌های سخت‌افزاری به اندازه شرایط فعلی موجود است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdci3yaw.t1azy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما