شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : 51847
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قم:

رصد خانوادگي ماه گرفتگي در قم برگزار مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قم از برگزاري رصد خانوادگي ماه گرفتگي روز دوشنبه 16 مرداد در قم خبر داد.
رصد خانوادگي ماه گرفتگي در قم برگزار مي‌شود
رصد خانوادگي ماه گرفتگي در قم برگزار مي‌شود
به گزارش قم نيوز، مجيد رفيعي با اشاره به رصد خانوادگي ماه گرفتگي، گفت : اين برنامه روز دوشنبه 16 مرداد ماه ساعت 21 در خانه نجوم قرآني در فرهنگسراي خانواده واقع در شهرک شهید زین الدین ، ميدان ايثار، مقابل مرکز جهاد دانشگاهي برگزار مي‌شود که امكان مشاهده ماه گرفتگي از ساعت 21:56 تا 24 وجود دارد.

وی خاطرنشان كرد: اقامه نماز آيات بخشي از برنامه‌ها است كه چهار يا پنج امام جماعت به اين منظور بیش بینی ديده تا در زمان‌هاي مختلف نماز جماعت اقامه شود.
رفیعی رصد ماه و آسمان به عنوان بخشي ديگر از اين برنامه اشاره نمود و گفت: با تلسكوپ‌هايي كه مستقر خواهد شد، شهروندان مي‌توانند اين ماه گرفتگي را مشاهده كنند و درباره اين پديده توضيحاتي داده مي‌شود و مواردي در حوزه نجوم قرآني كار مي‌شود.

وي به اهداف رصد خانوادگي ماه گرفتگي اشاره كرد و افزود: آشنا كردن شهروندان با پديده‌هاي نجومي و اشارات قرآني از جمله اهداف است و دليل اينكه قرآن به اين موارد اشاره كرده مطرح مي‌شود و ارتباط اين پديده‌ها در افزايش اعتقاد به خدا و  امور اخلاقي از مباحث و محورهاي ديگر اين بخش است.

مديرعامل سازمان فرهنگی ورزشي شهرداري قم آموزش را از جمله فعاليت‌هاي خانه نجوم قرآني ذكر كرد و افزود: در اين بخش به مخاطبان از  6 سال به بالا مباحث نجوم قرآني آموزش داده مي‌شود و كلاس‌هاي مختلف از سطح مبتدي تا پيشرفته و تخصصي در دستور كار قرار مي‌گيرد.

رفیعی خاطرنشان كرد: بخش ديگر فعاليت‌هاي خانه نجوم قرآني در حوزه گردشگري نجوم قرآن است كه برنامه‌هاي گردشگري نجوم قرآن در اين بخش براي عموم مردم ارائه مي‌شود و بخشي ديگر فعاليت‌ها در بخش شبيه‌سازي‌ها است كه از دستگاه‌هاي مختلف در اين بخش استفاده مي‌شود.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcefv8n.jh8zei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما