شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 51851
رئیس حوزه هنری استان قم عنوان کرد

پرورش نسل جدید شعر و طنز در شهر قم/فرهنگسرای فعال نداریم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس حوزه هنری استان قم با اشاره به اینکه شاهد پرورش نسلی جدید در شهر و طنز قم هستیم گفت: در جشنواره‌های طنز رسمی که در سطح کشور برگزار می‌شود شاعران قمی از افراد برگزیده بوده‌اند.
پرورش نسل جدید شعر و طنز در شهر قم/فرهنگسرای فعال نداریم
پرورش نسل جدید شعر و طنز در شهر قم/فرهنگسرای فعال نداریم

به گزارش قم نیوز، مجدالدین معلمی در نشست خبری سومین جشنواره طنز مکتوب سوهان روح که پیش از ظهر امروز در سالن آسمان حوزه هنری استان قم برگزار شد، با بیان اینکه در سطح کشور، شهر قم را همراه با علم، دین و انقلاب می‌شناسند، اظهار کرد: شهر قم از ظرفیت بسیار مطلوبی در بخش فرهنگی برخوردار است و از زمان قدیم شاعران برجسته شعر آیینی کشور در این شهر حضور داشتند.

وی با اشاره به زبان تند طنز در بیان مشکلات جامعه عنوان کرد: تلاش کرده‌ایم با برگزاری جشنواره‌های مختلف شعر و نثر طنز، خنده حلال و طنز بدون حاشیه را در سطح شهر قم گسترش دهیم.

رئیس حوزه هنری استان قم افزود: بعداز نشست‌های طنز تهران، پر برنامه‌ترین نشست طنز کشور جشنواره قم‌پز است که تا کنون 27 جلسه از این نشست‌ها برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم کشور با توجه به هویت شهر قم برگزار کردن مراسم های شاد در این شهر را سخت می‌دانند، خاطرنشان کرد: اگر مسؤولان خاصیت ریسک پذیری داشته و به فکر مردم باشند در شهر قم نیز می‌توان مانند بسیاری از شهرهای کشور مراسم های شاد و طنز برگزار کرد و با نگاه شیرین طنز به مشکلات جامعه نگاه کرد و آنها را در قالب شعر و نثر بیان کرد.

معلمی با بیان اینکه در شهر قم نسل جدیدی در بخش طنز پرورش یافته است، مطرح کرد: در جشنواره‌های طنز رسمی که در سطح کشور برگزار می‌شود شاعران قمی از افراد برگزیده بوده‌اند و دو سال پیاپی است که شاعران قمی در محضر مقام معظم رهبری به شعرخوانی پرداخته اند.

وی از جشنواره سوهان روح به عنوان جشنواره‌ی جشنواره‌های استان قم یاد کرد و گفت: یکی از مشکلات شعر طنز کشور نبود شاعران خانم طنزپرداز است که در جشنواره سوهان روح استقبال مطلوبی از سوی خانم‌ها صورت گرفته است، همچنین در این جشنواره بهترین شعرها و متن‌های طنز را ارزیابی کرده و جوایز ارزنده‌ای به آنها اهدا خواهیم کرد.

رئیس حوزه هنری استان قم با اشاره به اینکه در سطح شهر قم شاعران قمی شناخته نشده‌‌اند، اظهار کرد: شاعران قمی در سطح کشور بیشتر از سطح استان قم شناخته شده‌اند که با ضبط و پخش برنامه قم‌پز در شبکه‌ استانی قم، می‌توان در راستای معرفی شاعران قمی به مردم اقدام کرد.

وی در پایان با بیان اینکه در شهر قم فرهنگسرای فعال نداریم، اضافه کرد: شهر قم از نظر زیرساخت‌های فرهنگی بسیار ضعیف است و تالار شهر نیز که دوسال از افتتاح آن می‌گذرد هیچ‌گونه بهره برداری نداشته و تعطیل است که امیدواریم مسؤولان استانی در راستای ساخت و فعال سازی این مجموعه‌ها اهتمام کافی را داشته باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjvoei.uqevizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما