يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : 51912
منبع : خبرگزاری مهر

هزار قالی‌باف قمی در صف انتظار بیمه/ دستمزدها کاهش یافته است

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت مدیره اتحادیه بافندگان و تولید کنندگان فرش دستباف قم گفت: در حال حاضر ۶ هزار نفر در قم بیمه قالی‌بافی هستند و چهار هزار نفر هم در صف بیمه قرار دارند.
۴ هزار قالی‌باف قمی در صف انتظار بیمه/ دستمزدها کاهش یافته است
۴ هزار قالی‌باف قمی در صف انتظار بیمه/ دستمزدها کاهش یافته است
 به گزارش قم نیوز، غلامرضا اخوان با اشاره به تعداد بافندگان فرش بیمه شده در قم عنوان کرد: بیمه قالیبافان از هفت سال پیش ‎آغاز شد که این امر منجر به بیمه شدن ۱۰ هزار بافنده در قم شد.

وی در ادامه ابراز کرد: اما به مرور نظارت‌ها، بازرسی‌ها و سخت‌گیری‌هایی که صورت گرفت منجر شد تا این تعداد به ۶ هزار نفر تقلیل یابد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه بافندگان و تولید کنندگان فرش دستباف قم با بیان اینکه بیمه گذاری‌های جدید از چهار سال قبل قطع شده است، گفت: در حال حاضر نزدیک به چهار هزار نفر در صف بیمه هستند.

همه بافندگان فرش باید بیمه شوند

وی در ادامه به قانونی که اخیرا در مجلس درباره بیمه قالی‌بافی تصویب شده است اشاره کرد و گفت: در این قانون آمده است که همه بافندگان فرش باید بیمه شوند اما هنوز دستورالعمل اجرایی آن نیامده و بسیاری از قالی‌بافان منتظرند تا این قانون هر چه زودتر به مرحله اجرا برسد.

اخوان ادامه داد: در صورت بیمه شدن هفت درصد از حداقل حقوق دستمزد یک کارگر را باید قالی‌بافان به عنوان سهم بیمه خود بپردازند و ۲۰ درصد دیگر هم توسط دولت تأمین می‌شود.

فرش بازار خوبی ندارد

وی شرایط کنونی بازار فرش را نامساعد دانست و ادامه داد: متأسفانه فرش در این روزها بازار خوبی ندارد و همین امر باعث شده تا به دلیل کاهش دستمزدها تعداد قالی‌بافان کاهش یابد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه بافندگان فرش دستباف قم عنوان کرد: استان قم حدود ۴۰ هزار بافنده دارد که در حال حاضر تنها ۱۰ هزار نفر مشغول فعالیت هستند و بقیه ترجیح داده‌اند یا بیکار باشند و یا به گونه‌ای دیگر امرار معاش کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchiwnm.23nzzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما