دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 51927
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

عذر خواهی فروشنده کفش در آفریقای جنوبی از مسلمانان

قم نيوز : قم نیوز:فروشنده کفش که در آفریقای جنوبی نام حضرت محمد (ص) را بر روی آخرین محصولات کفش گذاشته بود، با توضیح اشتباهش از جامعه مسلمانان طلب بخشش کرد.
عذر خواهی فروشنده کفش در آفریقای جنوبی از مسلمانان
عذر خواهی فروشنده کفش در آفریقای جنوبی از مسلمانان
به گزارش قم نیوز، یک فروشنده کفش در آفریقای جنوبی که از نام حضرت محمد (ص)، پیامبر اسلام در آخرین محصولات فروشی خود استفاده کرده بود، از جامعه مسلمانان این کشور عذرخواهی کرد.

قضیه از آنجا شروع شد که این فروشنده کفش از نام محمد بر روی برچسب قیمت‌ها استفاده کرد. این شرکت تکنیک جدیدی برای ایجاد برچسب‌های قیمت ایجاد کرده و به جای برچسب‌های قیمت ساده، از برچسب‌های نام‌دار استفاده می‌کردند تا محصولات‌شان را برای خریداران محبوب‌تر نشان دهند.

* علت استفاده از نام محمد محبوب بودن آن است

در بیانیه منتشر شده توسط  این شرکت آمده است: متخصص فناوری شرکت ما لیستی از محبوب‌ترین اسامی مردانه از گوگل تهیه کرده بود تا بر روی برچسب‌ها قرار بگیرد و از آنجا که نام محمد پرطرفدارترین نام در میان مسلمانان دنیا می‌باشد، در صدر این لیست قرار گرفت.

در پی گذاشته شدن نام محمد بر روی کفش‌ها، تصویر کفشی با نام محمد بر روی برچسب خرید به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و خشم عمومی در آفریقای جنوبی را برانگیخت. پس از مدتی خبر این حادثه به مقامات قضایی اسلامی نیز رسید.

شیخ ابراهیم رئیس شورای قضایی مسلمانان آفریقای جنوبی در این باره گفت: این شرکت از پرونده خود در دادگاه دفاع کرده و توضیح دقیقی درباره استفاده نامناسب از نام پیامبر (ص) بر روی محصولات خود ارائه داده است.

*  کفش‌هایی که برچسب قیمت با نام حضرت محمد (ص) را داشتند جمع‌آوری شدند

به گفته وی، این شورا عذرخواهی شرکت مربوطه را پذیرفته و اعلام کرد: به درخواست شورای قضایی، عذرخواهی رسمی در این باره منتشر شده و تمامی کفش‌هایی نیز که برچسب قیمت با نام حضرت محمد (ص) را داشتند، از بازار حذف شده و کمیته‌ای برای بررسی دیگر اسامی که در آینده بر روی برچسب کفش‌ها گذاشته می‌شود تشکیل خواهد شد تا از به کار بردن نام‌های دیگری که گذاشته شدن آن‌ها روی کفش ممکن است برای اعضای جامعه اسلامی اهانت آمیز تلقی شود، جلوگیری به عمل آید.

 انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcd5n0k.yt0fx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما