سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 51980
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد

رقابت 300 فعال قرآنی قم در مرحله استانی مسابقات سازمان اوقاف

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: طی روزهای آینده مرحله استانی مسابقات قرآنی سازمان اوقاف با حضور 300 شرکت کننده در شهر قم برگزار خواهد شد.
رقابت 300 فعال قرآنی قم در مرحله استانی مسابقات سازمان اوقاف
رقابت 300 فعال قرآنی قم در مرحله استانی مسابقات سازمان اوقاف

به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل حسینی مقدم ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن در استان قم اظهار کرد: چهلمین دوره مسابقات سازمان اوقاف در مرحله شهرستانی در قم برگزار شد و طی روزهای آینده مرحله استانی این مسابقات در قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در سال جاری مسابقات قرآن استان قم در مقطع بزرگسالان و در رشته‌های مختلفی همچون قرائت، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن، ترتیل، اذان، دعاخوانی، معارف قرآن کریم، حفظ موضوعی، مفاهیم تخصصی و معارف نهج البلاغه برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: بیش از سه هزار نفر علاقمند برادر و خواهر در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن در قم شرکت کردند و رشد 50 درصدی تعداد شرکت کنندگان را در این دوره مسابقات شاهد بودیم.

حسینی مقدم با اشاره به مرحله استانی مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: حدود 300 نفر به مرحله استانی این دوره مسابقات در استان قم راه پیدا کردند، طی روزهای 17 و 18 مردادماه مرحله استانی این مسابقات در رده خواهران در استان برگزار می‌شود و زمان برگزاری رده برادران این مسابقات روزهای 19 و 20 مردادماه است.

وی ادامه داد: محل برگزاری مسابقات قرآن در استان قم، مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی است و از عموم علاقه مندان تقاضا می‌کنم که در این مسابقات شرکت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه افزود: بعد از تدوین سند راهبردی سازمان اوقاف که به تائید شورای عالی قرآن کشور هم رسید، ساختار اداری این سازمان در زمینه قرآن ارتقاء پیدا کرد و در استان قم هم اداره امور قرآنی راه اندازی شد و به خاطر این اقدام شایسته سازمان اوقاف در مدت کوتاهی، کارهای خوبی در زمینه قرآن انجام شد.

حسینی مقدم با اشاره به راه اندازی یک مدرسه قرآنی در استان قم اظهار کرد: نخستین مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم در حرم امامزاده شاه جمال در استان راه اندازی شد و این مدرسه می‌تواند الگویی در کشور و برای سایر مزارهای امامزادگان در استان‌های دیگر باشد.

وی ادامه داد: مرکز مجازی حفظ قرآن کریم در اداره اوقاف استان قم و در مجتمع فرهنگی امامزاده شاه سید علی راه اندازی شد. اقدام دیگر راه اندازی اداره اوقاف استان قم اجرای طرح‌های تخصصی نخبه پروری قرآن کریم در استان بود که هم در حوزه حفظ قرآن کریم و هم در حوزه قرائت قرآن کریم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: دو طرح اقوم و طوبی در دستور کار اداره قرآن این اداره کل قرار گرفته است، اداره کل اوقاف و امور خیریه برای ارتقاء فعالیت‌های قرآنی، شورای عالی قرآن استان قم را راه اندازی کرده است و جمعی از اساتید و نخبگان برنامه‌های مختلفی را در این شورا طراحی، ارزیابی و اجرا می‌کنند.

حسینی مقدم در پایان با اشاره موفقیت قاریان و حافظان قرآن استان قم در مسابقات کشوری خاطرنشان کرد: همانگونه که قاریان و حافظان قرآن استان در مقطع نوجوانان در مسابقات کشوری حائز رتبه‌های برتر شدند، امیدوارم که در مقطع بزرگسالان حافظان و قاریان استان در مسابقات ملی قرآن حضور موفقی داشته باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccxoqp.2bqs48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما