چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : 52020
منبع : خبرگزاری فارس

كشتي قم و نخستين قهرماني جهان

رضايي از کسب مدال محروم شد
قم نيوز : قم نیوز: تيم ملي كشتي فرنگي جوانان ايران با حضور دو نماينده قم نخستين عنوان قهرماني كشتي فرنگي جوانان جهان را تجربه كرد اما کشتی‌گیر ملي‌پوش از كسب مدال محروم شد.
كشتي قم و نخستين قهرماني جهان / رضايي از کسب مدال محروم شد
كشتي قم و نخستين قهرماني جهان / رضايي از کسب مدال محروم شد
به گزارش قم نیوز، پرونده رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در سال 2017 با معرفی نفرات برتر در حالی بسته شد که میزبان این مسابقات شهر تامپره کشور فنلاند بود و محمدجواد رضایی ملی‌پوش کشتی قم با ناکامی به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

کشتی‌گیران کشورمان در هشت وزن این دوره از مسابقات قهرمانی جهان برابر حریفان خود به میدان رفتند و در مجموع با کسب نتایجی فراتر از انتظار بالاتر از دیگر کشورهای شرکت کننده در این پیکارها موفق به کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی سال 2017 شدند.

در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در این دوره از پیکارها یک کشتی‌گیر قمی حضور داشت و چشم و گوش تمام قمی‌ها به اخبار رسیده از شهر تامپره فنلاند بود که خبر موفقیت محمدجواد رضایی جوان آینده‌دار کشتی قم را بشنوند اما خبر تلخ حذف رضایی از این رقابت‌ها به مردم ورزش‌دوست قم رسید.

در روز دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان در فنلاند، محمدجواد رضایی در وزن 55 کیلوگرم به میدان رفت و در دومین کشتی خود شکستی غیرمنتظره را تجربه کرد تا با توجه به باخت همان حریفی که رضایی به آن نتیجه را واگذار کرد، این کشتی‌گیر پرتوان از گردونه رقابت‌ها حذف شده و از کسب مدال طلای جهانی محروم شود.

محمدجواد رضایی در دور نخست پیکارهای وزن 55 کیلوگرم این مسابقات، کنستانتین سوبولفسکی از اوکراین را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک هشتم پایانی شد و در این مرحله برابر رینات بالتاشف از قزاقستان برتری 9 بر صفر را تکرار کرد.

رضایی برای قرار گرفتن در جمع چهار نفر برتر این رقابت‌ها به مصاف حریف ارمنستانی خود یعنی تیگران میناسیان رفت و ناباورانه با نتیجه 10 بر یک مغلوب شد و با توجه به  شکست این کشتی‌گیر در دور بعد، رضایی از گردونه رقابت‌ها کنار رفت و با ایستادن در جایگاه هفتم به کار خود در این دوره از مسابقات جهانی پایان داد.

این در حالی است که روح‌الله میکائیلی مربی سازنده و نمونه کشتی فرنگی استان قم به عنوان مربی در کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشورمان حضور داشت و تیم ملی با کسب سه مدال طلا، یک نقره، یک برنز و 58 امتیاز برای نخستین‌بار به عنوان قهرمانی جوانان جهان در سال 2017 دست یافت.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciuuaw.t1arr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما