چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 52043
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتحادیه صنایع دستی استان قم:

رونق صنایع دستی در قم در گرو حمایت مدیران است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان صنایع دستی، سفال و سرامیک استان قم گفت: تولید صنایع دستی در شهر قم سابقه دیرینه ای دارد و برای رونق این بخش باید مدیران استان از تولیدکنندگان صنایع دستی حمایت کنند.
رونق صنایع دستی در قم در گرو حمایت مدیران است
به گزارش قم نیوز، علی اصغر قربانی مطلق در قم با اشاره به اعطای پروانه به فعالان صنایع دستی در استان اظهار کرد: افرادی که هم فروشنده و هم تولید کننده صنایع دستی هستند، پروانه مشترکی را به زبان‌های فارسی و انگلیسی از سازمان میراث فرهنگی و اتحادیه صنایع دستی قم دریافت می‌کنند و به دنبال قطع دست واسطه‌ها در زمینه فروش صنایع دستی در استان هستیم.

وی ادامه داد: رسته‌های پیکرتراشی، تولید انواع کاشی و معرق، تولید انواع خرمهره، تولید ظروف سرامیکی، تولید کاشی هفت رنگ، تولید محصولات گچی، تولید مجسمه گچی، تولید مهر نماز، تولید مصنوعات تزئینی، حکاکی روی فلزات، حکاکی هنری و خرده فروشی قطعات گچی زیر پوشش اتحادیه صنایع دستی استان قم است.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان صنایع دستی، سفال و سرامیک استان قم افزود: این اتحادیه‌های رسته‌هایی همچون طراحی و تزئین کاشی و سرامیک، کوزه و سفالگری، گچ بری هنری و نقاشی روی سفال را دارد.

قربانی مطلق با اشاره به ضرورت ایجاد مرکز توزیع صنایع دستی در شهر قم اظهار کرد: تولیدکنندگان صنایع دستی در این شهر تقاضا دارند که مرکزی برای عرضه اجناس آن‌ها در قم ایجاد شود، هنرمندان صنایع دستی در شهر تهران غرفه‌هایی را برای عرضه تولیدات خود در پارک لاله دارند و می توان از این اقدام الگو برداری کرد.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان صنایع دستی زمانی که اجناسشان به فروش نرود، رغبتی به تولید دوباره ندارند و باید مدیران کشور و استان قم از تولیدکنندگان صنایع دستی استان برای فروش اجناسشان حمایت کنند.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان صنایع دستی، سفال و سرامیک استان قم افزود: تولید صنایع دستی در شهر قم سابقه دیرینه ای دارد و برای رونق این بخش باید مدیران استان قم از تولیدکنندگان صنایع دستی حمایت کنند.

قربانی مطلق در پایان با اشاره به فعالیت‌های اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان صنایع دستی، سفال و سرامیک استان قم خاطرنشان کرد: هیأت مدیره این اتحادیه با یکدیگر هماهنگ هستند و برای حل مشکلات اعضا تلاش می‌کنند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcdsz0k.yt0xo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما