چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 52077
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

تجلیل از اهل بیت و امامزادگان از تکالیف اصلی مسلمانان است

قم نيوز : قم نیوز: حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در پیامی به همايش بزرگداشت مقام شامخ امامزاده حضرت سيّد محمد بن علی الهادی(ع) تکریم و تجلیل از اهل بیت و امامزادگان را از شعائر دین و تکالیف اصلی مسلمانان دانست.
تجلیل از اهل بیت و امامزادگان از تکالیف اصلی مسلمانان است
تجلیل از اهل بیت و امامزادگان از تکالیف اصلی مسلمانان است
به گزارش قم نیوز، حضرت آیت‌الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در پیامی به همايش بزرگداشت مقام شامخ امامزاده حضرت سيّد محمد بن علی الهادی علیه السلام، اظهار داشت: تکريم و تجلیل از اهل البيت عليهم السلام و امامزادگان واجب التعظيم، بنابر حديث شريف ثقلين که مقبول فريقين می باشد، از شعائر دین، و تکاليف اصلی مسلمانان است.

متن پیام کامل این مرجع تقلید بدین شرح است:

بسم اللّه الرحمن الرحيم

 قال اللّه الحکيم في کتابه الکریم :

 قلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَى

تکريم و تجلیل از اهل البيت عليهم السلام و امامزادگان واجب التعظيم، بنابر حديث شريف ثقلين که مقبول فريقين می باشد، از شعائر دین، و تکاليف اصلی مسلمانان مي‌باشد.

همان طور که قرآن کريم براي مسلمانان، کتاب هدايت و قانون آسمانی جاودانی است، عترت پيامبر اکرم صلّی الله عليه و آله و سلم هم هاديان مردم و نجات‌دهنده گمراهان از ضلالت مي‌باشند، و همگان وظيفه دارند که از آنان پيروي نموده، و راه و روش زندگی را از آنان بياموزند.

آشنايي با سيره آن بزرگواران،  و مطالعه زندگاني آنان، براي همه مسلمانان، اهميت بسيار زيادي دارد. با مطالعه زندگي امامزادگان در طول تاریخ مي‌بينيم که آنان با مجاهدات‌ خویش، و با تحمل زحمات و صدمات بسيار زياد، دین مبین اسلام و معارف نوراني مکتب را تبليغ و ترويج نموده، و بسياري از آن بزرگواران در این راه، شربت شهادت نوشيده، و با خون پاک خود شجره طيبه اسلام را آبياري نمودند.

يکي از آن بزرگواران، امامزاده واجب التّکريم حضرت سيد محمد بن الامام علی الهادی عليهما السلام است که دارای مقام معنوی والایی مي‌باشد. اين بزرگوار همیشه مورد احترام اهل ايمان به ويژه علماء و بزرگان دين بوده، و مرقد شريفش در کشور عراق، زيارتگاه محبان اهل‌البيت عليهم السلام است، و مردم با ايمان نسبت به اين امامزاده بزرگوار، ارادت و علاقه خاصي دارند. حقير نيز بارها توفيق پيدا کرده ام که اين امامزاده واجب التعظيم را زيارت نموده و از آن وجود مقدس و حضرات معصومين عليهم السلام درخواست عنايت ويژه و نظر و توجّه خاص نمودم.

حقیر، توفیق خدمت به بارگاه ملکوتی آن بزرگوار، و تجلیل از شخصیت الهی ایشان را به مردم شیفته اهل البیت علیهم السلام هرمزگان که سابقه درخشانی در احیای امر دین دارند، تبریک عرض می نمایم، و از مسئولان محترم برگزار کننده همايش بزرگداشت مقام شامخ امامزاده حضرت سيّد محمد بن علی الهادی علیهما السلام و شرکت کنندگان عزيز تقدير و تشکر دارم، و مزيد توفيقات همگان را در پيروي از معارف نوراني اهل البيت عليهم السلام در ظل عنايات خاصه حضرت بقية الله الاعظم عجل الله تعالي فرجه الشريف از خداوند متعال مسئلت می نمایم؛ و السلام عليکم و رحمةالله

۱۰ ذي القعدة الحرام ۱۴۳۸

لطف الله صافی
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdca0wnm.49nu015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما