چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : 52078
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اعلام کرد

خودکفایی شهرداری منطقه دو قم در تولید نهال‌های بومی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از تولید 73 هزار نهال بومی برای کاشت در منطقه دو خبر داد و گفت: منطقه دو در تولید گل و نهال خودکفا است و نیازهای خود را در زمینه توسعه فضای سبز ،از گلخانه های سطح منطقه تامین می کند.
خودکفایی شهرداری منطقه دو قم در تولید نهال‌های بومی
خودکفایی شهرداری منطقه دو قم در تولید نهال‌های بومی

به گزارش قم نیوز، پیام جوادیان با اشاره به وضعیت فضاهای تولید گل و گیاه در شهر قم، افزود: در زمینه تولید گل و گیاه منطقه دو با داشتن سه گلخانه و خزانه در مجموع به وسعت چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع خودکفا است.

وی با بیان اینکه ۷۳ هزار نهال از جمله ۳۰ هزار اصله اوکالیپتوس، 3 هزار اصله پده، 8 هزار اصله زیتون تلخ، ون، کاج، سرو، ژونی پوروس و خرزهره در این منطقه تولید شده است، گفت: در سال جاری ۱۶۵ هزار گلدان گل از قبیل رعنا زیبا، مارگریت، کوکب، گازانیا، جعفری، همیشه بهار، ۳۰ هزار گلدان مغربی، 4 هزار و ۵۰۰ گل ختمی، ۱۲ هزار گلدان شاه پسند، دو هزاو ۵۰۰ گلدان شمعدانی و 5 هزار گلدان اختر در این منطقه تولید شده است.

جوادیان انواع گیاهان پوششی شامل ۴۰ هزار گلدان از قبیل ناز، فراکینیا، پاپیتال را از دیگر تولیدات این منطقه عنوان کرد و افزود: گل‌های فصلی (پاییز و بهاره) نیز در منطقه دو تولید شده که در همین منطقه کاشته و از خریدهای سازمان نیز استفاده می‌شود.
انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcbwgbs.rhb5zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما