کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با هدف توسعه تجرات حلال؛

نرم افزار کاربردی «تشخیص حلال» در مالزی ساخته شد

خبرگزاری حوزه نیوز , 19 مرداد 1396 ساعت 1:00

قم نیوز: نرم افزار کاربردی تلفن همراه به مسلمانان به ویژه مسلمانان کشورهای غیراسلامی و غربی کمک می‌کند تا بتوانند از وضعیت «حلال بودن» کالاهایی که می‌خرند مطمئن شوند.


به گزارش قم نیوز، نرم افزار کاربردی تلفن همراه به منظور تعیین وضعیت گواهینامه حلال محصولات ارائه شده به بازار  توسط یک شرکت مالزیایی ساخته شد.

یکی از مشکلات بسیاری از مسلمانان به ویژه مسلمانانی که در کشورهای غربی و غیراسلامی زندگی می‌کنند، مطمئن شدن از وضعیت محصولاتی است که به عنوان کالاهای «حلال» به آن‌ها ارائه می‌شوند. به همین منظور نیز یک شرکت در مالزی نرم افزار کاربردی ویژه‌ای را طراحی کرده که به مسلمانان در تعیین حلال بودن محصولات یاری می‌رساند.

آمنه شعاری متخصص رایانه در شرکت بازرگانی سرونایی با همکاری بخش سازمان اسلامی مالزی «جکیم» اقدام به ایجاد نرم افزار «تشخیص حلال» کرده است. این نرم افزار کاربردی به مشتریان و خریداران  مسلمان کمک می‌کند که  تنها از با استفاده از اسکن بارکد محصولات و کالاها با گوشی همراه هوشمند، از وضعیت حلال بودن آن‌ها آگاه شوند.

* اطلاعات محصولات حلال در سرتاسر دنیا از 66 نهاد گواهینامه حلال از 40 کشور مختلف

این برنامه که در ماه می امسال راه اندازی شده نخستین برنامه کاربردی «تشخیص حلال» مورد تایید گواهینامه‌های حلال مالزی بوده و اطلاعات وسیعی درباره محصولات حلال در سرتاسر دنیا از 66 نهاد گواهینامه حلال از 40 کشور مختلف را دارا می‌باشد.

این برنامه همچنین به مصرف کنندگان اجازه می‌دهد تا محصولات و کالاهای حلال  را براساس نام محصول، نام تجاری، شرکت و کشور جستجو کنند.

آمنه درباره نرم افزار مربوطه می‌گوید: مردم معمولا گوشی‌های همراه خود را همه جا با خود می‌برند و داشتن این نرم افزار کاربردی روی تلفن همراه هوشمند به ویژه هنگام خرید در فروشگاه های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌ها بسیار کارآمد است.

وی افزود: تشخیص وضعیت حلال نخستین مرحله فعالیت‌های ما بوده و ما هدف بزرگتری در نظر داریم. هدف اصلی این است که به دست اندرکاران تجارت حلال کمک کنیم به بازار بزرگتری دسترسی داشته باشند و محصولات‌شان را در فضای شفاف تری توزیع کنند. به علاوه امنیت غذایی محصولات نیز بسیار مهم است.

* برخی کالاهای حلال به علت نداشتن بارکد در سطح محلی باقی مانده اند

گفته می‌شود در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده کالاهای حلال به دلیل نداشتن سیستم بارکد قادر به نفوذ به بازارهای اروپایی نیستند و به همین دلیل نیز در سطح محلی باقی می‌مانند. سازندگان نرم افزار بر این باور هستند که صاحبان تجارت حلال با دیجیتالی کردن سیستم توزیع می‌توانند نقش به سزایی در بازار بین المللی ایفاء کنند. گفته می‌شود بازار حلال جهانی در حال حاضر 2.3 تریلیون دلار آمریکا تخمین زده می‌شود که تمامی بخش‌های غذایی و غیرغذایی را شامل می‌شود.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 52080

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/52080/نرم-افزار-کاربردی-تشخیص-حلال-مالزی-ساخته

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir