پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 52081
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
گزارش جدید موسسه گیت استون:

گسترش مساجد و کاهش تعداد کلیساها در فرانسه

قم نيوز : قم نیوز: موسسه تحقیقاتی گیت استون در فرانسه اعلام کرد تعداد مساجد و مراکز اسلامی ساخته شده در ۳۰ سال گذشته در فرانسه بیشتر از تعداد کلیساها در یک قرن گذشته بوده‌اند.
گسترش مساجد و کاهش تعداد کلیساها در فرانسه
گسترش مساجد و کاهش تعداد کلیساها در فرانسه
به گزارش قم نیوز، یک نهاد محافظه‌کار فرانسوی طی انتشار گزارشی از افزایش تعداد مساجد و کاهش تعداد کلیساها در این کشور خبر داده است.

موسسه گیت استون در فرانسه طی گزارشی اعلام کرده تعداد مساجد و مراکز اسلامی ساخته شده در 30 سال گذشته در فرانسه بیشتر از تعداد کلیساهای کاتولیک ایجاد شده در این کشور در یک قرن گذشته می‌باشند.

براساس تخمین این موسسه، بیش از 800 مسجد جدید در فرانسه در سال‌های 2005 تا 2014 ساخته شده‌اند، به این ترتیب در هر هفته به طور میانگین 1-2 مسجد در این کشور بنا نهاده شده‌اند.

* سالانه 10-20 کلیسای کاتولیک در فرانسه به فروش میرسد

در ادامه این گزارش آمده است: به گفته رصدخانه «میراث فرهنگ مذهبی فرانسه»، هر ساله به طور میانگین 10-20 کلیسای کاتولیک در فرانسه به فروش رسیده یا تبدیل به ساختمان‌های دیگر می‌شوند. به علاوه مراکز مذهبی مسیحیان و کلیساهای اسقفی در فرانسه اکنون از نظر اقتصادی در وضعیت بحران مالی قرار دارند و هرساله تعداد مومنان و وفاداران به کلیسا دائما کمتر و کمتر می‌شوند.

براساس یک گزارش مرکز تحقیقات کاربردی در آپوپولاتا (کارا)؛ در سال 2009 حضور جمعی و مشارکت کاتولیک‌ها در مراسم مذهبی در کلیساهای فرانسه تا 12% رسیده‌ است. در ماه آوریل گزارش مشابهی در رابطه با انگلستان منتشر شد که خبر از افزایش مساجد در این کشور و کاهش مسیحیت می‌داد. طبق این گزارش که توسط موسسه گیت استون منتشر شده بود، حداقل 500 کلیسا در سال‌های اخیر در کشور انگلیس تخریب یا تبدیل به منازل و کافه‌ شده‌اند، این در حالی است که در این سال‌ها 423 مسجد با تلاش و کوشش مسلمانان در انگلستان پایه گذاری شده‌اند.

گفته می‌شود فرانسه هم اکنون با جمعیت 8.3% مسلمان یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای مسلمان در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfyxdt.w6d0cagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما