پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : 5215
در شهرک پردیسان قم صورت گرفت؛

کلنگ زنی از طرح احداث دانشگاه معارف اسلامی در قم

قم نيوز : قم نیوز: امروز مراسم کلنگ زنی طرح مجموعه ساختمانی دانشگاه معارف اسلامی با حضور رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها صورت گرفت.
کلنگ زنی از طرح احداث دانشگاه معارف اسلامی در قم
به گزارش قم نیوز، همزمان با پنجمین سالروز تاسیس دانشگاه معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مقدمات ساخت و ساز مجموعه ساختمانی این دانشگاه پیش از ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام محمد محمدیان، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و رییس دانشگاه معارف اسلامی در شهرک پردیسان قم آغاز شد.

طرح این دانشگاه از هفت ماه گذشته در زمینی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع طراحی شده و مطالعات فشرده بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده و سرانه‌های فضایی این زمین صورت گرفته است.

پارکینگ، کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع‌رسانی، دانشکده مطالعات تاریخ و تمدن اسلامی، دانشکده مطالعات انقلاب اسلامی، دانشکده مطالعات اسلامی، مسجد، معاونت پژوهشی، تالار همایش، خوابگاه استادان، معاونت آموزشی، نمایشگاه، بخش سمعی و بصری و امور دانشجویی و فرهنگی از جمله بخش‌های این مجموعه است.

این دانشگاه دارای ۳۳ هزار متر مربع زیربناست و در سه بلوک A، B، C تاسیس می‌شود و بخش‌های آموزشی و دانشگاه در بلوک A قرار می‌گیرد.

بلوک B پشتیبانی است که شامل تمام معاونت‌ها و حوزه ریاست و کتابخانه‌ها و سایت کامپیوتری است و بلوک C شامل خدماتی و رفاهی است و تالار همایش و مسجد، رستوران، فضاهای وابسته در این بلوک قرار دارد.

این پروژه در پنج فاز اجرا می‌شود و معماری اسلامی در این طرح در نظر گرفته شده است.

رییس دانشگاه معارف اسلامی در مراسم کلنگ زنی این طرح ماموریت‌های این دانشگاه را از ماموریت‌‌های ملی عنوان و تصریح کرد: این دانشگاه به تربیت استاد معارف اسلامی، تالیف کتب درسی و آموزش ضمن خدمت برای مدرسان معارف اسلامی اهتمام دارد.

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری خاطرنشان کرد: امروز شاهد تحول عظیمی در کشور در زمینه تالیف کتاب‌های معارف اسلامی هستیم و امیدواریم این حرکت در سایر حوزه‌های معارف اسلامی ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdce.z8nbjh8wn9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما