شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 52181
منبع : روابط عمومی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خبر داد

آغاز طرح استفاده از پساب شهری برای فضای سبز پیرامونی قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: اقدام های اولیه طرح استفاده از پساب برای استفاده در فضای سبز پیرامونی شهر آغاز شده و در سال جاری 15 میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص پیدا کرد.
آغاز طرح استفاده از پساب شهری برای فضای سبز پیرامونی قم
به گزارش قم نیوز، پیام جوادیان با اشاره به استفاده از پساب شهری برای فضای سبز، افزود: با توجه به اینکه پساب شهری با تصفیه شدن به عنوان یک منبع پایدار می‌تواند در فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد، از سال گذشته برنامه ریزی برای عملی شدن این طرح آغاز شده و در حال پیگیری برای اجراست.

وی با اشاره به اقدامات زیربنایی شهرداری برای شبکه آب فضای سبز شهری قم، تصریح کرد: با توجه به این که یکی از نیازها و ضرورت های توسعه فضای سبز پایدار تامین منابع آب پایدار و کافی است، اقدام های اساسی در این راستا آغاز شده است.

جوادیان بیان کرد: دومین اقدام در سال جاری تهیه طرح جامع آب فضای سبز به منظور رفع نواقص شبکه فعلی و پیش بینی و توسعه شبکه آبرسانی در راستای فضای سبز شهری است.

وی افزود: در این راستا با همکاری اداره کل دفتر فنی و عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری قم، این طرح آماده و قرارداد منعقد شده و شرکت مشاور در حال فعالیت می باشد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به سومین اقدام جهت توسعه فضای سبز پایدار ، گفت: اخذ مجوز چاه جهت تامین آب و جداسازی حداکثری شبکه آبیاری فضای سبز از آب شرب شهری نیز اقدام قابل توجه در این زمینه بود.

جوادیان گفت: همکاری در احداث تصفیه خانه های لوکال نیز انجام شده که علاوه بر شبکه فاضلاب شهری از پساب خروجی برای آبیاری فضای سبز استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: این موضوع نیز در حال پیگیری است و نخستین تصفیه خانه لوکال در شهرک قدس احداث خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: استفاده از پساب استخرهای سطح شهر نیز در دستور کار است که نخستین مورد آن انجام شده و بقیه موارد نیز انجام می شود.

جوادیان خاطرنشان کرد: تغییر در الگوی کشت و استفاده از گونه های پوششی مقاوم و درختچه های زینتی به جای چمن نیز از دیگر اقدام ها برای بهینه سازی در مصرف آب بوده است.

وی گفت: تجهیز و نوسازی تجهیزات چاه های در اختیار فضای سبز و استفاده حداکثری از سیستم های آبیاری تحت فشار بارانی و قطره ای در توسعه فضای سبز و همچنین اصلاح سیستم آبیاری قبلی هم از دیگر برنامه های اجرایی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم بوده است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcgqq9n.ak9x74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما