کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مراسم یادبود حجت الاسلام و المسلمین عطاران برگزار شد

خبرگزاری حوزه نیوز , 21 مرداد 1396 ساعت 16:15

قم نیوز: مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین احمد عطاران طوسی با حضور طلاب و مسئولین جامعه المصطفی در حسینه شهدا برگزار شد.


به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی در مراسم بزرگداشت حجت الاسلام و المسلمین احمد عطاران طوسی که  با حضور طلاب و مسئولین جامعه المصطفی در حسینه شهدا قم برگزار شد، ضمن بیان اهمیت جایگاه عالمان دین در معارف اسلامی ابراز داشت:جالبترین و زیباترین جمله ای که درباره عالمان دین از زبان معصوم(ع) بیان شده جملات امیرالمومنین (ع) به صحابی خاص کمیل ابن زیاد  است که در آن ویژگی های عالمان ربانی رابیان می کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در روایات اشارات و صراحت های فراوانی نسبت به نقش مثبت و منفی علما آمده است، اما در جملات حضرت علی (ع)  سخن از نوعی علما است که از زبان ایشان به عالم ربانی یاد می شود که این کلمه نامی از نام های پروردگار می باشد و اشاره به رب و ربوبیت و عنصر پرورش وتربیت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی گفت: نام رب و صفت رب اشاره به نظارت مستمر پروردگار به همه موجودت و اشرف آنان، انسان دارد؛ اما در کلمه ربانی لطافت های ویژه ای نهفته شده است و نوعی ارتباط ویژه ای با خداوند را در خود دارد و عالم ربانی تنها عنصر تربیت نیست، بلکه چهره و نگاه و زندگی او خدای باشد و انسان را به یاد خدا بندازد و شخص با مجالست او احساس  کند به خدا نزدیک شده، عالم ربانی است و این کلمه امری فراتر از  عنصر تربیت و نظارت می باشد.

وی در پایان با بیان ابعاد شخصیتی این استاد فقید حوزوی خاطر نشان ساخت: مرحوم عطاران طوسی از شاگران مرحوم میلانی بود و از  محضر بزرگانی همچون آیت الله شیخ جواد تهرانی آیت الله مروارید و... معارف دین را فراگرفت و از همان دوران جوانی با انقلاب عجین بود  و نزدیکی بسیار با نواب صفوی داشت و همواره در طول جریانات انقلاب  رابطی میان عالمان مبارز و مردم بودند و همچنین در تنظیم اعلامیه ها و هدایت های راهبران آن روز خراسان  نقش بسیاری داشت، وی بعداز انقلاب در تمامی عرصه ها و حرکت ها پیش قدم بود و مسئولیت های مختلفی در هشت سال جنگ تحمیلی داشت.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 52194

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/52194/مراسم-یادبود-حجت-الاسلام-المسلمین-عطاران-برگزار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir