يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۰۳
کد مطلب : 52212
منبع : خبرگزاری فارس
دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور عنوان کرد

فعالیت 2 میلیون جوان و نوجوان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد

قم نيوز : قم نیوز: دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه حدود 2 میلیون جوان و نوجوان در این کانون‌ها فعالیت می‌کنند، گفت: محوریت اهداف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بر اساس تربیت کادر مومن، انقلابی و فعال برای نظام جمهوری اسلامی ایران و مقابله با تهاجم فرهنگی است.
فعالیت 2 میلیون جوان و نوجوان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی در قم، با بیان اینکه نزدیک به ربع قرن از فعالیت کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور می‌گذرد، اظهار کرد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی تصویب شد که در کنار مساجد پایگاه‌هایی با عنوان کانون فرهنگی مساجد شکل بگیرد تا جوانان و نوجوانان بتوانند در این کانون‌ها فعالیت‌های فرهنگی خودشان را آغاز کنند.

وی افزود: نخستین کانون فرهنگی هنری مساجد در تهران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت و آیت الله مهدوی کنی افتتاح شد و سپس این فعالیت در سطح کشور گسترش یافت و امروز بیش‌ از 23 هزار کانون فرهنگی هنری در کشور فعالیت می‌کنند.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه حدود دو میلیون جوان و نوجوان در این کانون‌ها فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: محوریت اهداف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بر اساس تربیت کادر مومن، انقلابی و فعال برای نظام جمهوری اسلامی ایران و مقابله با تهاجم فرهنگی است.

وی با بیان اینکه در شهرهایی که تعداد مساجد بیشتر باشد کانون‌های مساجد نیز افزایش پیدا می‌کند، مطرح کرد: از نظر تعداد کانون‌های مساجد استان اصفهان بالاترین آمار را دارد و پس‌ از آن به ترتیب استان‌های خراسان رضوی، فارس و تهران در رتبه های بعید قرار دارند.

ارباب سلیمانی اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان نیز توانسته‌اند پیوند مطلوبی میان این کانون‌ها و صحیفه سجادیه برقرار کنند که امیدواریم سایر استان‌ها نیز این پیوند را مورد توجه قرار دهند.

وی در خصوص ارزیابی عملکرد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم، خاطرنشان کرد: استان قم به دلیل محدود بودن مساجد از نظر تعداد کانون‌های مساجد آمار بالایی ندارد ولی فعالیت‌ کانون‌های این استان از عمق و جذابیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcb55bs.rhb58piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما