يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 52224
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتحادیه صنایع دستی استان قم:

خرید صنایع دستی اولویت اصلی مردم نیست

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان صنایع دستی، سفال و سرامیک استان قم گفت: خریداران اصلی صنایع دستی در شهر قم زائرین هستند، البته به دلیل مشکلات اقتصادی، خرید صنایع دستی اولویت اصلی مردم نیست.
خرید صنایع دستی اولویت اصلی مردم نیست
به گزارش قم نیوز، علی اصغر قربانی مطلق در قم با اشاره به وضعیت گچبری هنری در کشور اظهار کرد: در هر منزلی آثاری از گچ بری هنری دیده می‌شود البته هنرمندان قمی در زمینه سنگ آنتیک نیز در کشور حرف برای گفتن دارند.

وی با بیان اینکه گسترش سفال گری در شهر قم اشتغال زایی را به دنبال دارد ادامه داد: سفال گری در شهر قم رونق دارد، هنرمندان فعال در زمینه نیاز به یک مرکز فروش برای عرصه تولیدات خودشان دارند.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان صنایع دستی، سفال و سرامیک استان قم افزود: هم اکنون واحدهایی در جاده قم - اراک به فروش صنایع دستی به مسافران مشغول هستند و این واحدها فروش خوبی دارند و می توان عنوان کرد که خریداران اصلی صنایع دستی در شهر قم زائرین هستند.

قربانی مطلق با اشاره به خلاقیت هنرمندان قمی اظهار کرد: کار این هنرمندان خلاقیت زیادی دارد، غرفه‌های هنرمندان قمی در نمایشگاه‌های ملی شلوغ است، چون مردم دوست دارند که هنر را ببیند، ولی نیاز به حمایت بیشتر مدیران کشور و استان قم داریم. خواسته اصلی هنرمندان صنایع دستی استان، ایجاد یک مرکز برای فروش مستقیم تولیدات است.

وی ادامه داد: هم اکنون برخی از واحدها در مجتمع تجاری زمزم به فروش صنایع دستی اختصاص پیدا کرده است، البته همه مردم دوست دارند که برای منازل خودشان صنایع دستی بخرند، اما به دلیل مشکلات اقتصادی، خرید صنایع دستی اولویت اصلی مردم نیست.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان صنایع دستی، سفال و سرامیک استان قم افزود: کاشی سازان معرق استان در خارج از کشور فعالیت دارند و به ساخت و نصب کاشی معرق در مساجد در نقاط مختلف جهان مشغول هستند.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان متعهدی در شهر قم فعالیت دارند، در گذشته هنرمندان زیادی در عرصه سفالگری در این شهر بودند، اما اکنون تعداد سفالگران در شهر قم کاهش پیدا کرده است و باید برای رونق بیشتر این هنر در شهر تلاش کنیم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdceew8n.jh8wwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما