يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : 52250
منبع : خبرگزاری فارس
استاندار قم:

سیستم هشدار سیل در استان قم راه اندازی شد

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم با اشاره به راه اندازی سیستم هشدار سیل در استان قم گفت: در عرصه مدیریت بحران نیازمند هماهنگی هرچه بیشتر مدیران هستیم و با هماهنگی بسیاری از مشکلات را در این زمینه می توان حل کرد.
سیستم هشدار سیل در استان قم راه اندازی شد
سیستم هشدار سیل در استان قم راه اندازی شد

به گزارش قم نیوز، سید مهدی صادقی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی و تمرینی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم که در تالار شهید بهشتی دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به وقوع بلایای طبیعی در ایران اظهار کرد: 31 مورد از بلایای طبیعی در ایران رخ می‌دهد و کشورمان جزو 10 کشوری است که بلایای طبیعی در آن بیشتر از کشورهای دیگر رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: یک درصد جمعیت جهان در ایران زندگی می‌کنند، اما 6 درصد حوادث طبیعی دنیا در این کشور رخ می‌دهد و مجموعه مدیریت کشور و استان قم برای مدیریت بحران تلاش می‌کنند، البته  نیاز به هماهنگی واحد در این خصوص داریم.

استاندار قم افزود: در زمانی که با بحران مواجه می‌شویم، باید از حداکثر امکانات استفاده کنیم، دغدغه‌های ما در خصوص سیل در قم با احداث سیل بندها تا حدی رفع شده است، سال گذشته سیل بندها در مسیر رودخانه سیلاب را کنترل کرد و بحران در این زمینه رفع شد.

صادقی با اشاره به هماهنگی مدیران استان قم در زمینه مدیریت بحران اظهار کرد: این هماهنگی بسیاری از مشکلات را در این زمینه حل کرد و سیستم هشدار سیل برای نخستین بار در استان قم ایجاد شد.

وی ادامه داد: کارگاه‌ها بهترین اثر را در زمینه آگاه بخشی به مدیران برای پیشگیری از حوادث و کم کردن تلفات و خسارت دارد، امیدوارم با آموزش‌ها و اتخاذ تمهیدات مناسب، حوادث را با کمترین زیان پشت سر بگذاریم.

استاندار قم در پایان خاطرنشان کرد: در 20 سال گذشته، سه میلیون تلفات انسانی را در حوادث طبیعی در جهان داشتیم و این حوادث روی زندگی حدود یک میلیارد نفر تاثیر گذاشتند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdzx0k.yt0xk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما