کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم :

بیش از 80 گونه پرنده در باغ پرندگان قم رها سازی می شود

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم , 22 مرداد 1396 ساعت 16:15

قم نیوز: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: هدف گذاري سازمان اين است كه حدود ۸۰ تا ۱۰۰ گونه پرنده در باغ پرندگان رها شود كه البته خريد و نگهداري آن‌ها بایستی با برنامه صورت پذیرد.


به گزارش قم نیوز، پیام جوادیان در خصوص روند اجراي كار پروژه باغ پرندگان شهر قم گفت: مناقصه اجرايي پروژه حدود يك ماه آغاز شده  و پيمانكار مشغول فعالیت بوده و تا اواخر سال عمليات عمراني آن به اتمام می‌رسد.

وي بيان كرد: هدف گذاري سازمان اين است كه حدود 80 تا ۱۰۰ گونه پرنده در اين باغ رها شود كه  البته خريد و نگهداري آن‌ها بایستی با برنامه صورت پذیرد.

وي در مورد انواع پرندگان اين باغ نيز گفت: حدود پنچ گونه از پرندگان شكاري از راسته عقاب سانان و جغد سانان و خانواده لاشخور در قفس‌هایی كه شبيه به طبيعت زندگي آنان است به اين محل آورده می‌شود.

 وی افزود: در فضاي باز نيز چندين گونه از انواع مرغ و خروس كه زیبایی‌های خاص خود را دارند و دو گونه شترمرغ رها می‌شوند و جايگاهي نيز براي چندين نوع طاووس در نظر گرفته می‌شود و پرندگان آبچر نيز به اين باغ آورده می‌شوند.

جوادیان در خصوص سابقه احداث باغ پرندگان در ايران، گفت: باغ پرندگان در اصفهان، كيش و تهران احداث شده كه البته شهرهاي مختلف مانند كاشان مکان‌هایی را براي نگهداري پرندگان احداث کرده‌اند اما نمی‌توان عنوان باغ پرندگان را بر آن‌ها گذاشت و قم چهارمين شهر ايران در داشتن باغ پرندگان می‌شود.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 52252

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/52252/بیش-80-گونه-پرنده-باغ-پرندگان-قم-رها-سازی-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir