سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : 52370
منبع : خبرگزاری مهر
در صحن مجلس مطرح شد؛

پاسخ ذوالنور به کنایه توهین آمیز نماینده اصلاح طلب تهران

قم نيوز : قم نیوز: رئیس فراکسیون روحانیت مجلس نسبت به کنایه توهین آمیز نماینده اصلاح طلب تهران در مجلس واکنش نشان داد.
پاسخ ذوالنور به کنایه توهین آمیز نماینده اصلاح طلب تهران
پاسخ ذوالنور به کنایه توهین آمیز نماینده اصلاح طلب تهران
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز مجلس، با ارائه تذکر آئین نامه ای و در پاسخ به اظهارات مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران اظهار داشت: من در صحبت هایم گفتم که نظام اسلامی، حاکمیت و فقه سیاسی و تربیتی دارد و برنامه ای که در نظام دینی ارائه می شود باید با نظام های غیر دینی تفاوت داشته باشد.

وی افزود: اگر برنامه برخی کشورها را که ادعای جمهوری اسلامی هم ندارند، مشاهده کنیم مانند مالزی، می بینیم که برنامه های دینی و فرهنگی مبتنی بر آموزه های اسلامی در این کشورها چگونه است.

ذوالنور ادامه داد: حرف من این بود که وقتی برنامه کلی دولت را به دقت مطالعه کردیم، رنگ و بوی تأثیر آموزه های دین را در آن ندیدیم؛ من نگفتم که دولت یا دولت نظام ما سکولار است. گفتم که اگر این برنامه در یک کشور سکولاریست نوشته می شد، تفاوتش چه بود؟

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: اینکه جناب آقای کواکبیان می گویند برخی اینجا را با خطبه های نماز جمعه اشتباه می گیرند، یعنی در خطبه های نماز جمعه منطق، عقل و ادب وجود ندارد؟ این چه حرفی است که به نمازخوان ها و نماز جمعه و خطیب نماز جمعه چنین حرف هایی بزنیم.

ذوالنور ادامه داد: من ادعای فهمیدن همه چیز را ندارم اما نماینده صاحب تشخیص است و باید دفاع کند و چیزی را رد کند و یا تأیید کند؛ بنابراین این که گفته شود برخی معنی سکولاریسم را نمی دانند این طرز حرف زدن خوب نیست.

وی افزود: نماینده سوگند یاد کرده است؛ در برنامه ارائه شده از سوی دولت هم چیزهای مختلفی هست، از جمله حقوق شهروندی، مسکن، بیمه، تحصیل، شغل و امثال آنها که همه اینها جزء حقوق شهروندی است و باید کمیت های لازم و راه های رسیدن به آن را ببینیم.

پس از پاسخ ذوالنور، مصطفی کواکبیان با داد و فریاد تلاش برای پاسخ دادن و صحبت کردن مجدد داشت که رئیس مجلس مخالفت کرد و گفت: آقای ذوالنور به شما توهینی نکرد. حرف شما اشکال داشت و الان هم وقت نداریم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgzw9n.ak9xu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما