شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : 5238

مکتب تربیتی علامه طباطبایی منتشر شد

قم نيوز : قم نیوز: کتاب "مکتب تربیتی علامه طباطبایی" تالیف حجت‌الاسلام سید احمد رهنمایی به همت انتشارات موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.
مکتب تربیتی علامه طباطبایی منتشر شد
به گزارش قم نیوز، کتاب مکتب تربیتی علامه طباطبایی که به تبیین آراء و اندیشه‌های علامه طباطبایی می‌پردازد، به قلم حجت‌الاسلام سید احمد رهنمایی منتشر شد.

این کتاب در ۱۶ فصل به معرفی اندیشه‌های این عالم فرزانه پرداخته و مواردی مانند سیره علمی تربیتی علامه طباطبایی و مبانی تعلیم و تربیت از دیدگاه مکتب تربیتی علامه طباطبایی را در سه بعد هستی‌شناسی، معرفت‌شناسی و ارزش‌شناسی مورد بحث قرار داده است.

روش‌های تعلیم و تربیت از نگاه علامه طباطبایی از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب مورد بحث واقع شده است.

سیدمحمدحسین طباطبایی یکی از مطرح‌ترین مفسران و فیلسوفان جهان اسلام در سه قرن اخیر بوده که اهمیت وی به لحاظ علمی در احیای حکمت، فلسفه و تفسیر در جریان تفکر شیعه است.

همچنین وی با انتشار کتب فراوان و تربیت شاگردان برجسته نظیر استاد شهید مطهری در دوران مواجهه با اندیشه‌های غربی نظیر مارکسیسم به اندیشه دینی حیاتی مجدد بخشیده، حتی در نشر آن در مغرب زمین نیز می‌کوشد.

از آثار ارزشمند این عالم ربانی می‌توان به کتاب‌هایی مانند بدایه الحکمه، المیزان فی التفسیر القرآن و نهایه الحکمه اشاره کرد که تا امروز مرجع ارزشمندی برای کارشناسان و طلاب علوم دینی محسوب می‌شود.

شاید کمتر عالمی مانند علامه طباطبایی در حوزه تبیین مبانی تعلیم و تربیتی اسلام همت گمارده و مبانی ارزشمندی در این زمینه عرضه کرده باشد.

کتابی مانند "سنن النبی" درباره سیره و خلق و خوی پیامبر در حوزه زندگی فردی و اجتماعی که توسط علامه طباطبایی و به زبان فارسی به نگارش در آمده، از جمله متون تربیتی وی است.

حجت‌الاسلام رهنمایی در کتاب "مکتب تربیتی علامه طباطبایی" با اشاره به روش‌هایی که علامه طباطبایی در مباحث تربیتی خود به کار گرفته، ویژگی‌های مکتب تربیتی وی را بازگو می‌کند.

کتاب "مکتب تربیتی علامه طباطبایی" به همت انتشارات موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ه) در قطع وزیری و در قالب ۳۶۸ صفحه روانه بازار شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcj.teifuqe8osfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما