کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با حضور در یک مدرسه اسلامی در اندونزی؛

۱۲ کشیش یسوعی با اسلام آشنا شدند

خبرگزاری حوزه نیوز , 27 مرداد 1396 ساعت 8:44

قم نيوز: یک گروه بین المللی ۱۲ نفره از مسیحیان یسوعی از کشورهای مختلف، در گردهمایی میان ادیانی دریکی از مدارس اسلامی اندونزی جمع شدند تا اسلام را بهتر بشناسد.



به گزارش قم نيوز، گروهی از مسیحیان یسوعی در یک گردهمایی میان ادیانی در اندونزی حضور پیدا کردند تا با هم‌صحبتی با دانش پژوهان مسلمان، اسلام را بهتر بشناسند. یک گروه بین‌المللی از یسوعیون اخیرا در اندونزی، پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جمع شدند تا بیشتر در مورد اسلام، تنوع و تحمل مذهبی در این کشور بیاموزند.

این گروه مسیحی،  متشکل از 12 کشیش یسوعی از کشورهای مختلف آلمان، فرانسه، نیجریه، ترکیه، هند، اسپانیا، ایتالیا و اندونزی در نشستی میان‌ادیانی در مدرسه شبانه روزی اسلامی تبورینگ در جومبنگ، شهری در استان جاوه شرقی در اندونزی جمع شدند.

عبدالغفار، دبیر مدرسه اسلامی درباره این رویداد میان ادیانی گفت: مسیحیان یسوعی با دانش‌پژوهان و طلاب مدرسه صحبت کردند تا درباره تجربیات زندگی آن‌ها، و اینکه دین و ایمان آن‌ها چه معانی و مفاهیمی دارد به بحث و گفت‌وگو نشستند.

عبدالغفار در پاسخ به این سئوال که آیا غیرمسلمانان هم می‌توانند در این مدرسه ثبت نام کنند جواب مثبت داد.

کشیش فرانز مگنس سینو سرپرست این گروه گفت: این گردهمایی بخشی از نشست‌های دائمی کشیشان هست که در این برنامه مسیحیان یسوعی به مسلمانان می‌پیوندند و امسال اندونزی میزبان این نشست میان ادیانی بود.

اعضای گروه کشیشان پس از بازدید از مدرسه از دیگر نقاط اندونزی نیز دیدن کردند.

مدرسه اسلامی تبورینگ در سال 1899 توسط یکی از اعضای حزب نهضت علمای اندونزی تاسیس شده و هم اکنون بیش از 7 هزار محصل و طلبه اسلامی در این مدرسه درس می‌خوانند.
انتهاي پيام / 137


کد مطلب: 52482

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/52482/۱۲-کشیش-یسوعی-اسلام-آشنا-شدند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir