شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 52528
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم :

کمتر از 10 درصد ساخت و سازها در قم بدون مجوز انجام می‌ شود

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: امروز کمتر از 10 درصد ساخت و سازها در شهر قم بدون مجوز انجام می شود و بخش عمده موارد کمیسیون ماده 100 مرتبط با ساخت اضافه بر پروانه است.
کمتر از 10 درصد ساخت و سازها در قم بدون مجوز انجام می‌ شود
کمتر از 10 درصد ساخت و سازها در قم بدون مجوز انجام می‌ شود
به گزارش قم نیوز، غلامرضا جانقربان در جلسه کارگروه استانی پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد و گسترش کمربند سبز شهر توسط شهرداری قم، با بیان اینکه شناخت کافی از بافت‌های میانی، سکونت‌گاه‌ها و بافت فرسوده توسط مشاور ایجاد شده است گفت: شهرداری مشاورینی را گرفته و در بافت فرسوده و تاریخی تفکیک‌هایی انجام داده و در حال حاضر اطلاعات کافی از این موارد داریم.

وی با تاکید بر پیش‌بینی راهکارهایی برای بهبود مشکلات بافت‌های فرسوده تصریح کرد: از سال آینده پلان‌های مختلف در خصوص بافت‌های فرسوده استخراج شده و اجرایی می‌شود.

سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم با تاکید بر اینکه شناخت کافی از شهر قم داریم گفت: در هزار و 74 هکتار بافت فرسوده شهر آسیب‌های مختلفی وجود دارد که ما در این مناطق برای محوریت یافتن توسعه مساجد را انتخاب کردیم.

وی با اشاره به شناسایی کامل ظرفیت‌های مساجد و بلوک‌های اطراف آنها برای توسعه فضای سبز بیان کرد: به دنبال این هستیم که محوریت ویژه‌ای برای مساجد در مرکز محلات فرسوده شهر ایجاد کنیم تا ماندگاری مردم در این بافت‌ها و بهبود شرایط زندگی در آنها افزایش یابد.

جانقربان با بیان اینکه مراحل نهایی تدوین و تصویب طرح تفضیلی شهر در حال اقدام است گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در این طرح دیده شده که می‌توان از پتانسیل آن برای افزایش کارآمدی بافت فرسوده و توسعه فضای سبز استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه تحقق‌پذیری طرح تفضیلی در موضوعات مختلف سرعت خواهد گرفت افزود: البته تحقق پذیری این طرح در گروه همکاری بین سازمانی است.

سرپرست امور معماری شهرسازی شهرداری قم با بیان اینکه بخش عمده ساخت‌ و سازهای خارج از محدوده کاهش داشته است گفت: امروز کمتر از 10 درصد ساخت و سازها در شهر قم بدون مجوز انجام می‌پذیرد و بخش عمده موارد کمیسیون ماده 100 مرتبط با ساخت اضافه بر پروانه است.

وی گفت: حریم شهر قم طی سال‌های اخیر به شدت کنترل شده و قم جزء محدوده شهرهایی است که حریم در آن کنترل شده است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbwsbs.rhb55piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما