يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۱
کد مطلب : 52554
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی مطرح کرد؛

ضرورت توجه به قرآن در منابر و مهارت افزایی قرآنی طلاب

قم نيوز : قم نیوز: حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تأکید بر لزوم توجه به قرآن در منابر و مهارت افزایی قرآنی طلاب، گفت: طلبه بدون مهارت کارآمدی کمتری در مواجه با شبهات و در امر تبلیغ خواهد داشت.
ضرورت توجه به قرآن در منابر و مهارت افزایی قرآنی طلاب
ضرورت توجه به قرآن در منابر و مهارت افزایی قرآنی طلاب
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، مسؤول ستاد اقامه نماز کشور، پیش از ظهر امروز در جمع مبلغان و روحانیون ارومیه در دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت توجه هر چه بیشتر حوزه های علمیه به مسائل قرآنی، اظهار داشت: قرآن در حوزه های علمیه باید از دروس اصلی باشد.

وی با تأکید بر مسأله مهارت آموزی طلاب، ابراز داشت: از جمله مهارت هایی که در خصوص طلاب باید به آن توجه کرد مهارت تفسیر قرآن و آشنایی با این کتاب شریف است، عدم مهارت و توانایی در مسائل قرآنی و دینی، سبب ضعف طلاب در مواجه با جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه در دوره طلبگی باید به طلبه مهارت‌های کلاس‌داری، سخنوری، پاسخگویی به شبهات و تفسیر قرآن را آموزش داد تا بتواند در جامعه اثرگذار باشند، امروز قرآن مهجور مانده است و طلاب باید در کنار دروس خود مهارت هایی را بیاموزد که از آن جمله مهارت قرآن آموزی است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم کتابی است که دارای درس‌های فراوانی برای زندگی است، افزود: طلاب باید به دنبال دستیابی به درس های قرآن در مسائل مختلف باشند، باید با کتب تفسیر مختلف انس داشت تا بتوان به فهمی از قرآن کریم دست پیدا کرد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به لزوم توجه مبلغان دینی به مسائل قرآنی در منابر، تصریح کرد: راه اندازی جلسات تفسیر قرآن در مساجد و محلات و توجه به مفاهیمئو آموزه های قرانی در منابر و جلسات تبلیغ دین بسیار مهم و ضروری است و لازم است در منابر به این امر اهتمام داشت.

وی با بیان اینکه بدون مهارت مبلغان و روحانیت کار آمدی کمتری خواهد داشت، خاطرنشان کرد: مهارت آموزی یک مسأله جدی است و اگر امروز نیز در جامعه مشاده می کنیم که بسیاری از جوانان تحصیل کرده بی کار هستند به خاطر همین مسأله نبود مهارت در آنها است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تأکید بر جدیت در امر مهارت آموزی طلاب به ویژه در حوزه نماز و قرآن، ابراز داشت: باید امروز تلاش ما عرضه دین به مردم باشد، مردم ما بی دین نشده اند بلکه دین به آنها عرضه نشده است، عرضه صحیح دین خود یک مهارت مهم و ضروری است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaymnm.49num15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما